LAHDEN REUMAYHDISTYS RY

LIIKUNTARYHMÄT

Saunajooga

Suomen Reumaliiton kanssa yhteistyössä tehty saunajooga video. Kuvaukseen osallistui yhdistyksen vapaaehtoisia. Saunajooga ei jatkunut kokeilun jälkeen.

LIIKUNTARYHMÄT TOIMIVAT OPINTOKESKUS SIVIKSEN TUELLA

SYYSKAUSI 2024

Ilmoittautumiset kaikkiin yhdistyksen omiin liikuntaryhmiin toimistolle puh. 782 7084
ma ja ke klo 9 - 14 tai lahreuma@phnet.fi (Olemme lomalla ajalla 20.6. - 4.8.)

Yhdistyksen  liikuntaryhmiin osallistuminen edellyttää jäsenyyttä. Muistathan myös ilmoittaa, mikäli jatkat/et jatka seuraavalla kaudella ryhmässä.

Liikuntaryhmät maksetaan toimistolle (huom! vain käteismaksu) tai tilille
Danske Bank FI59 8000 1270 253793
Maksaessasi pankin kautta käytä viitenumeroa!

Liikuntaryhmät toimivat Opintokeskus Siviksen tuella

UUSIA LIIKUNTARYHMIÄ! Tule ja tutustu!

TUOLIJUMPPA klo 11.00 – 12.00 KE 11.9., 18.9., 25.9., 9.10., 16.10., 30.10.
13.11., 20.11., 27.11., 11.12.  Hinta 30 €/ syyskausi

Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 20637
Liity mukaan matalalla kynnyksellä mukavaan tuolijumppaan lempeiden liikkeiden johdattamana kohti parempaa hyvinvointia.

Ohjaajina: fysioterapiaopiskelijat Sini ja Marika

ASAHI-TUOLIJUMPPA  MA klo 15.45 – 16.45 (parittomat viikot)
ma 9.9., 23.9., 7.10., 4.11., ja 18.11., 2.12.
Hinta 40 €/6 kertaa. Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 152149
Asahin liikkeet ovat helppoja ja rauhallisia. Ne tehdään seisten ja vaihtelevasti tuolilla istuen. Hengitys yhdistetään liikkeisiin ja kiinnitetään huomiota tasapainon hallintaan, huomioiden samalla myös koko keho. Lopuksi tehdään rentoutus lattialla tai tuolilla.
Vetäjä: asahi-ohjaaja Liisa Stenstrand.

ASAHI-YINJOOGA MA klo 17.15. – 18.15.  9.9., 23.9., 7.10., 4.11., ja 18.11., 2.12. (parittomat viikot)
Hinta 40 €/6 kertaa.

Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 20640
Tunnin rakenne koostuu niin, että ensin tehdään pystyasennossa helppoja, rauhallisia, koko kehoon vaikuttavia asahiliikkeitä. Täsmäliikuntaa hoitamaan ja ennaltaehkäisemään mm. niska – ja hartiaseudun ongelmia.
Toinen puoli tunnista tehdään yin-joogamaisia pitkiä rauhallisia venytyksiä lattiatasossa. Keskitytään enemmän olemiseen kuin tekemiseen. Tunti päätetään loppurentoutukseen.
Vetäjä: asahi-ohjaaja Liisa Stenstrand.

REUMAJOOGA TO klo 14.30 – 15.30. ajalla 5.9. – 5.12. 14 krt.
Hinta jäseniltä 75 €/syyskausi (EI jäseniltä 90 €/syyskausi)
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661
Ryhmä täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen 2.9. mennessä.
( MYÖS aikaisemmin ryhmässä käyneet! )
Mikäli ryhmä ei täyty jäsenistä, myös ulkopuoliset voivat osallistua tunneille.
Tarkoituksena on löytää hengitys ja liike ja saada nämä virtaamaan yhdessä. Harjoituksen aikana liikumme rauhallisesti ja tiedostavasti helposti saavutettavissa asennoissa, joita muokataan tarvittaessa kutakin joogaajaa palvelevaksi ja pysähdymme välillä pidempiin venytyksiin. Tavoitteena tuoda tilaa kehoon ja mieleen ja samalla vahvistua. Harjoitus sopii niin aloittajalle kuin pidempäänkin harrastaneelle. Vetäjä: Joogaohjaaja Auli Kokkonen

LÄMMINVESILIIKUNTA erityisryhmät reuma ja Tules sairaille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17, Kokoontumisia yht. 14 krt. Syyskausi ajalla 30.8.2024 - 11.12.2024

Ryhmä I keskiviikkoisin. klo 14.45 – 15.15
Ryhmä II perjantaisin klo 13.00 – 13.30
Hinta 95 €/syyskausi. Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151674
Maksu suoritetaan 30.8. mennessä yhdistyksen tilille, ryhmiin ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle, myös aiemmin ryhmässä käyneet! Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Max 11 hlö/ryhmä.

KUNTOSALIRYHMÄ reumaa sairastaville ajalla 6.9.2024–29.11.2024 Harjula-keskus, kuntosali. Perjantaisin klo 10.15–11.15.  Hinta 104 € syksy. Ohjaaja Netta Laine.
Kuntosaliryhmä on tarkoitettu reumaa sairastaville henkilöille, joilla ei ole nivelissä suuria liikerajoituksia. Tässä kuntosaliryhmässä kaikki harjoitukset suoritetaan rauhallisessa tahdissa reumasairauksiin perehtyneen ohjaajan opastuksella. Kuntosalilaitteissa tehtävien harjoitusten lisäksi tuntiin sisältyy myös ohjattu alkulämmittely ja monipuoliset loppuvenytykset.
Ilmoittautuminen alkaa 12.8. klo 8:00 p. 03 872 5130 tai harjulan.fi

ASIKKALAN Reuma- ja Tule-ongelmaisten kuntosaliryhmä liikuntahalli Asikkalantie 14, keskiviikkoisin klo 9.30 – 11.00
Lisätietoja vertaisohjaaja Anja Koskinen p. 040 7670 478.

* Lahden kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat monipuolisia, ohjattuja liikuntapalveluita ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.  Vapaita ryhmäpaikkoja voit tiedustella kyseessä olevan uimahallin kassalta tai liikunnanohjaajilta. Lisätietoja www.lahti.fi/vapaa-aika.
Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201