LAHDEN REUMAYHDISTYS RY

LIIKUNTARYHMÄT

Saunajooga

Suomen Reumaliiton kanssa yhteistyössä tehty saunajooga video. Kuvaukseen osallistui yhdistyksen vapaaehtoisia. Saunajooga ei jatkunut kokeilun jälkeen.

LIIKUNTARYHMÄT TOIMIVAT OPINTOKESKUS SIVIKSEN TUELLA

SYYSKAUSI 2024
HUOM! uusia ryhmiä, tule rohkeasti kokeilemaan!

Ilmoittautumiset kaikkiin yhdistyksen omiin liikuntaryhmiin toimistolle puh. 782 7084
ma ja ke klo 9 - 14 tai lahreuma@phnet.fi

Yhdistyksen  liikuntaryhmiin osallistuminen edellyttää jäsenyyttä. Muistathan myös ilmoittaa, mikäli jatkat/et jatka seuraavalla kaudella ryhmässä.

Liikuntaryhmät maksetaan toimistolle (huom! vain käteismaksu) tai tilille
Danske Bank FI59 8000 1270 253793
Maksaessasi pankin kautta käytä viitenumeroa!

Liikuntaryhmät toimivat Opintokeskus Siviksen tuella

UUSI RYHMÄ!
TUOLIJUMPPA klo 11.00 – 12.00 ke 11.9., 18.9., 25.9., 9.10., 16.10., 30.10.
13.11., 20.11., 27.11., 11.12.

Vetäjänä LAB fysioterapeutti opiskelija
Hinta 30 €/ syyskausi

Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 20637
Tuolijumpan lämmittelyliikkeistä osa tehdään tuolilla istuen ja osa tuolin vierellä seisten. Tasapainoharjoitukset tehdään seisten, mutta kaikki lihaskunto- ja venytysliikkeet tuolilla istuen.

Asahi-tuolijumppa parittomilla viikoilla klo 15.45 – 16.45
ma 9.9., 23.9., 7.10., 4.11., ja 18.11., 2.12. Vetäjänä asahi-ohjaaja Liisa Stenstrand.
Hinta 40 €/6 kertaa. Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 152149
Asahin liikkeet ovat helppoja ja rauhallisia. Ne tehdään seisten ja vaihtelevasti tuolilla istuen. Hengitys yhdistetään liikkeisiin ja kiinnitetään huomiota tasapainon hallintaan, huomioiden samalla myös koko keho. Lopuksi tehdään rentoutus lattialla tai tuolilla.

UUSI RYHMÄ!

ASAHI-YINJOOGA parittomilla viikoilla klo 17.15. – 18.15. ma 9.9., 23.9., 7.10., 4.11., ja 18.11., 2.12.  Vetäjänä asahi-ohjaaja Liisa Stenstrand.
Hinta 40 €/syyskausi

Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 20640
Tunnin rakenne koostuu niin, että ensin tehdään pystyasennossa helppoja, rauhallisia, koko kehoon vaikuttavia asahiliikkeitä. Täsmäliikuntaa hoitamaan ja ennaltaehkäisemään mm. niska – ja hartiaseudun ongelmia. Toinen puoli tunnista tehdään yin-joogamaisia pitkiä rauhallisia venytyksiä lattiatasossa. Keskitytään enemmän olemiseen kuin tekemiseen. Tunti päätetään loppurentoutukseen.

Reumajooga torstaisin klo 14.30 – 15.30. ajalla 5.9. – 5.12.
Joogaohjaaja Auli Kokkonen. Hinta 75 €/syyskausi 14 krt.
Ryhmä täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen 2.9. mennessä. ( MYÖS aikaisemmin ryhmässä käyneet!)
Mikäli ryhmä ei täyty jäsenistä, ulkopuoliset voivat osallistua tunneille. EI jäsenen hinta 90 €/kausi.
Avaava ja voimistava joogaharjoitus Aulin kanssa. Tarkoituksena on löytää hengitys ja liike ja saada nämä virtaamaan yhdessä. Harjoituksen aikana liikumme rauhallisesti ja tiedostavasti helposti saavutettavissa asennoissa, joita muokataan tarvittaessa kutakin joogaajaa palvelevaksi ja pysähdymme välillä pidempiin venytyksiin. Tavoitteena tuoda tilaa kehoon ja mieleen ja samalla vahvistua. Harjoitus sopii niin aloittajalle kuin pidempäänkin harrastaneelle.
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Lämminvesiliikunta erityisryhmät reumaatikoille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17, Kokoontumisia yht. 14 krt. Syyskausi ajalla 30.8.2024 - 11.12.2024

Ryhmä I keskiviikkoisin. klo 14.45 – 15.15
Ryhmä II perjantaisin klo 13.00 – 13.30
Hinta 95 €/syyskausi.
Maksu suoritetaan 30.8. mennessä yhdistyksen tilille, ryhmiin ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle, myös aiemmin ryhmässä käyneet! Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Max 11 hlö/ryhmä.

Syyslomaviikolla vko 43 - ei pidetä ryhmiä.
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151674

* Kuntosaliryhmä reumaa sairastaville Harjula-keskus/kuntosali
Osoite: Harjulankatu 7, 15150 Lahti Ohjaaja: Netta Laine
Kevätlukukausi: 12.1.2024 – 19.4.2024 pe klo 10.15–11.15 Hinta 99 €
Kuntosaliryhmä on tarkoitettu reumaa sairastaville henkilöille, joilla ei ole nivelissä suuria liikerajoituksia. Tässä kuntosaliryhmässä kaikki harjoitukset suoritetaan rauhallisessa tahdissa reumasairauksiin perehtyneen ohjaajan opastuksella. Kuntosalilaitteissa tehtävien harjoitusten lisäksi tuntiin sisältyy myös ohjattu alkulämmittely ja monipuoliset loppuvenytykset.
Vapaita paikkoja voi kysyä p. 03 872 5130.

Asikkalan Reuma- ja Tule-ongelmaisten kuntosaliryhmä liikuntahalli Asikkalantie 14, ke klo 9.30 – 11.00
Lisätietoja vertaisohjaaja Anja Koskinen p. 040 7670 478.

Ryhmien  toimintaa tukee Opintokeskus Sivis

* Lahden kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat monipuolisia, ohjattuja liikuntapalveluita ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.  Vapaita ryhmäpaikkoja voit tiedustella kyseessä olevan uimahallin kassalta tai liikunnanohjaajilta. Lisätietoja www.lahti.fi/vapaa-aika.
Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201

Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201