VERTAISTUKIJAT

Vertaistuki henkilöille voit soittaa aina, kun Sinusta tuntuu, että keskustelu toisen kanssa voisi helpottaa tai kun tarvitset neuvoa, kenen puoleen Sinun tulisi kääntyä sairauttasi koskevissa ongelmissa. Tukihenkilöiden kanssa voi jutella luottamuksellisesti, sillä häntä sitoo vaitiolovelvollisuus.
Puhelut ovat normaalihintaisia. Puhelut ovat luottamuksellisia.

VERTAISTUKIJAT

Helena       p. 040 742 9302 (nivelreuma)          htlindstedt@gmail.com

Ulla           p. 040 543 2688 (sjögren)

ullakhirvonen@gmail.com

Ulla-Maija   p. 044 5280 508 (nivelrikko)           ullamaija.hallantie@gmail.com

Elvi             p. 040 823 1112 (nivelpsoriasis)

Minna          p. 045 135 2603 (fibromyalgia)      minna.ruolahti@gmail.com

Tarja           p. 040 412 9120 (EDS, SLE)            tarjaraiha@hotmail.fi

Anne           p. 040 848 6160 (polymyalgia)

Hanna          p. 041 572 9147 (nivelreuma)        hannaeriika.viitanen@gmail.com

Yhdistyksessä on edunvalvontatyöryhmä, joka palvelee jäseniä edunvalvonta-asioissa. Kysy yhteystiedot toimistolta tai Helena Lindstedt p. 040 742 9302. Ota yhteyttä, kun mielestäsi etujasi tai oikeuksiasi on loukattu tai tarvitset neuvoja tai opastusta eläkeasioissa, hakemusten ja lomakkeiden täytössä jne.

Suomen Reumaliiton tukipalvelut

Harvinaiset-vertaistoimijat

Reumasairauksia on satoja ja niistä moni on harvinainen. Harvinaisiksi määritellään sairaudet, joita sairastavia on viisi 10 000 henkilöä kohden eli Suomessa korkeintaan runsaat 2700 henkilöä. Harvinaisia reumasairauksia ovat mm. Behcetin tauti, borrelioosin myöhäisvaihe, dermatomyosiitti, Ehlers-Danlos -oireyhtymä, MCTD, polymyosiitti, relapsoiva polykondriitti, skleroderma, stillin tauti ja Wegenerin granulomatoosi. Näitä sairauksia sairastaville on omia koulutettuja vertaistukijoita. www.reumaliitto.fi/fi/harvinainen-reuma

Reumaklubi

Reumaklubi on reuma- sekä tuki- ja liikuntaelinsairauksien kanssa elävien avoin kohtaamispaikka verkossa. Reumakubilla voit keskustella muiden kanssa video- ja ääniyhteyden välityksellä. Voit pitää omia tapaamisia lähipiirisi kanssa tai osallistua järjestettyyn toimintaan – kohtaamiset Reumaklubilla tarjoavat hyvinvointia, iloa ja aktiivisuutta.
reumaklubi.reumaliitto.fi