PIENI ELE VAALIKERÄYS

Seuraava Pieni ele -keräys toteutuu eduskuntavaaleissa

Eduskuntavaalit huhtikuussa 2019 ovat seuraavat vaalit, joissa Pieni ele -keräys on mukana. Eduskuntavaalien ennakkoäänestys on 3.-9.4.2019 ja varsinainen äänestyspäivä on sunnuntaina 14.4.2019.

Lahden paikallisyhdistykset toteuttavat keräyksen vapaaehtoisvoimin ennakkovaalin ja varsinaisen vaalipäivän aikana. Lipaskerääjät ovat keräyksen sielu.

Keräystuotto jaetaan Pienessä ele -keräyksessä mukana olevien kotimaan vammais- ja terveysjärjestön kesken. Paikallisyhdistyksissä keräysvarojen avulla järjestetään esimerkiksi neuvontaa, vertaistukiryhmiä sekä virkistystoimintaa.

Lahden Pieni ele -keräyksessä ovat mukana seuraavat yhdistykset:
Lahden Kuulo, Lahden Kuurojen Yhdistys, Lahden Reumayhdistys ry, Lahden Seudun Diabeetikot, Lahden Seudun Invalidit, Lahden seudun Psoriasisyhdistys, Lahden Sydänyhdistys, Päijät-Hämeen Hengitysyhdistys, Päijät-Hämeen mielenterveystyön tuki Miete, Päijät-Hämeen munuais- ja maksayhdistys, Päijät-Hämeen neuroyhdistys, Päijät-Hämeen Näkövammaiset, Karpatiat ry / Lahden paikallisryhmä

Lisätietoja:

Pieni ele -keräystoimikunta:
projektipäällikkö Elina Ranta, puh. 0400 887 114  elina.ranta@pieniele.fi
Lahden Pieni Ele kuntavastaava Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com

Osa meistä tarvitsee vähän apua pysyäkseen menossa mukana

Lahden Reumayhdistys oli mukana presidentinvaalien Pieni Ele keräyksessä.
KIITOS tuestasi ja ISO KIITOS lipasvahteina toimineille!

Mikä Pieni ele on?
Pieni ele (ent. Vaalikeräys) on keräys kotimaisen vammais- ja terveystyön hyväksi. Se järjestetään äänestyspaikoilla lipaskeräyksenä. Lahjoittaa voi myös tekstiviestitse tai verkkolahjoituksena. Keräys sai alkunsa jo vuonna 1907, jolloin ensimmäisten eduskuntavaalien yhteydessä kerättiin varoja tuberkuloosin vastustamiseen. Lisätietoja keräyksestä

Ehtisitkö auttaa? video