PIENI ELE VAALIKERÄYS

Aluevaalit 2022

Ensimmäisten aluevaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 23.1.2022.

• ennakkoäänestys kotimaassa: 12. – 18.1.2022

Kuntavaalit  järjestettiin 26.5.-8.6. ja 13.6.

ISO KIITOS kaikille Pieni Ele keräykseen osallistuneille!

Lahden paikallisyhdistykset toteuttivat keräyksen vapaaehtoisvoimin ennakkovaalin ja varsinaisen vaalipäivän aikana.

Keräystuotto jaetaan Pienessä ele -keräyksessä mukana olevien kotimaan vammais- ja terveysjärjestön kesken. Paikallisyhdistyksissä keräysvarojen avulla järjestetään esimerkiksi neuvontaa, vertaistukiryhmiä sekä virkistystoimintaa.

Lahden Pieni ele -keräyksessä ovat mukana seuraavat yhdistykset:
Lahden Kuulo, Lahden Kuurojen Yhdistys, Lahden Reumayhdistys ry, Lahden Seudun Diabeetikot, Lahden Seudun Invalidit, Lahden seudun Psoriasisyhdistys, Lahden Sydänyhdistys, Päijät-Hämeen Hengitysyhdistys, Päijät-Hämeen mielenterveystyön tuki Miete, Päijät-Hämeen munuais- ja maksayhdistys, Päijät-Hämeen neuroyhdistys, Päijät-Hämeen Näkövammaiset, Karpatiat ry / Lahden paikallisryhmä

Lisätietoja:

Pieni ele -keräystoimikunta:

Minna Lehtola, Keräyskoordinaattori
info@pieniele.fi
soittoaika arkisin klo 9-10 ja 13-15

Lahden Pieni Ele kuntavastaava Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com

Osa meistä tarvitsee vähän apua pysyäkseen menossa mukana

Mikä Pieni ele on?

Pieni ele (ent. Vaalikeräys) on keräys kotimaisen vammais- ja terveystyön hyväksi. Se järjestetään äänestyspaikoilla lipaskeräyksenä. Lahjoittaa voi myös tekstiviestitse tai verkkolahjoituksena. Keräys sai alkunsa jo vuonna 1907, jolloin ensimmäisten eduskuntavaalien yhteydessä kerättiin varoja tuberkuloosin vastustamiseen. Lisätietoja keräyksestä

Ehtisitkö auttaa? video