Aluetoimikunta II

LIIKUNTAPÄIVÄ EERIKKILÄ

Reumaliitto/aluetoimikunta II Liikunta ja ulkoilupäivä la 22.9.2018
Eerikkilän urheiluopisto Urheiluopistontie 138, 31370 Eerikkilä (Tammela) Hinta 48 € sis. bussimatkat, 2x kahvit, lounaan, luennon, ohjatun liikuntaryhmän, saunan ja uimahallin käytön. Lähtö Marolankadulta klo 7.00
Maksu ja sitova ilmoittautuminen yhdistyksen toimistolle 13.8.2018 mennessä. Maksettaessa käytettävä viitettä 152165
Kerro mikä liikuntaryhmä kiinnostaa (myös varavaihtoehto), sekä osallistutko uimahalli ja sauna vuoroille, ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

OHJELMA
09.30 – Saapuminen Eerikkilään
09.30–10.00 Kahvitarjoilu/talon aamiainen
(kahvi, tee, tuoreet talon sämpylät, ruisleipää ja levitettä, paikallisia leikkeleitä, juustoja, kurkkua, tomaattia, tuoresalaatti, jogurtti, tuoremehua, keitetyt munat, tuoreita hedelmiä)
10.00 – 11.00 Luento: Ruokavalio ja jaksaminen
11.15 – 12.15 Lounas runsaasta buffetpöydästä
(runsas salaattipöytä, kaksi lämmintä pääruokaa lisäkkeineen, kasvisruokavaihtoehto, kahvi/tee, talon maukkaat leivät levitteineen, maito, piimä, vesi, kotikalja ja sekamehu)

12.45 – 13.45 Ohjattua liikunta, Ryhmät
1. KUNTOSALI TUTUKSI + KIERTOHARJOITTELU Tunnin aikana tutustutaan kuntosalin tavallisimpiin laitteisiin ja tehdään kiertoharjoitus, joka sopii kaiken tasoisille liikkujille. Kesto 1,5 h.

2. FASCIALINJAUS™ ja RENTOUTUS* Fascialinjaus on koko kehon toiminnallista liikkuvuusharjoittelua. Liikkuvuuden tuloksellisuuden kannalta on hyvä harjoittaa koko kehon liiketoimintaketjuja. Fascialinjauksella eli kehon sidekudoslinjoihin kohdistuvalla liikkeellä, hengityksellä ja rentoutumisella pyritään kehon faskioiden liikkuvuuden keskinäiseen parantamiseen. Siten koko kehon liikkuvuus palautuu. Liikkeet ovat lempeää, pumppaavaa lihastyötä ja kontrolloitua venytystä. Palautumista tehostaa lopuksi toteutettava sanallinen rentoutuminen Kesto 1.5 h

3. FASCIALINJAUS™ ja RENTOUTUS* ryhmä 2
Pumppi jätetty pois ja suuren suosion saanut fascia pidetään kahdessa ryhmässä,
jotta mahdollisimman moni pääsee sitä kokeilemaan.

4. PATIKOINTI Virkistävä kävelyretki Eerikkilän lähimaastossa/ Luontokeskus. Metsässä samoilu laskee stressitasoa, rauhoittaa ja auttaa keskittymään tähän hetkeen. Samalla tutustuu upeaan järviluontoon. Patikointi Luontokeskuksen on noin 2 * 2,5 kilometriä. Patikointi järjestetään omatoimisena. Reitti kulkee osittain pitkospuita pitkin. Kesto 1-1,5 h.
14.00 – 15.30 Uimahalli ja sauna. kaksi vuoroa 1.5 tuntia vuoro.
15.30 – 16.00 Kahvitarjoilu, jonka jälkeen suuntaamme kotimatkalle