NUORET

Sopeutumisvalmennus kurssit

Reumatauteja sairastavien nuorten aurinkopainotteiset sopeutumisvalmennuskurssit

Suomen Reumaliitto järjestää Veikkauksen tuella reumatauteja sairastaville nuorille kaksi kurssia vuonna 2018.
10–12-vuotiaille Kreetalla   27.9.–4.10.2018.
13–15-vuotiaille Gran Canarialla  3.12.–10.12.18

Suomessa lastenreumaan sairastuu noin 150 lasta vuodessa ja noin 80–90 lasta sataa tuhatta kohti sairastaa sitä.
(Tohtori.fi). Tytöt sairastuvat lastenreumaan poikia useammin. Reumaan voi sairastua missä iässä tahansa, myös 20–30-vuotiaana. Kyse ei siis ole pelkästään ”vanhojen mummujen taudista”. Erityisesti nuorella iällä sairastuneiden on tärkeää saada nopeasti tarkka diagnoosi, jotta voidaan varmistaa asianmukaiset tutkimukset ja jatkohoito.

Reumaliitto haluaa palvella niin nuoria kuin nuoria aikuisiakin. Tarjolla on tietoa, vertaistukea ja tapahtumia.  Lisätietoja

LAHDEN REUMAYHDISTYKSEN STIPENDIRAHASTO NUORILLE REUMASAIRAILLE

Reumayhdistyksen stipendirahasto on tarkoitettu nuorille reumasairaille opiskelijoille, jotka ovat reumayhdistyksen jäseniä. Lisätietoja Lahden Reumayhdistyksen toimistolta puh. (03) 782 7084.

Lahden Reumayhdistyksen stipendirahaston säännöt:

1 §  Rahaston nimi on Lahden Reumayhdistyksen stipendirahasto.

2 §  Rahastoa tarkoituksena on edistää ja tukea reuman vuoksi vammautuneiden opiskelua peruskouluissa, lukiossa ja muissa oppilaitoksissa. Tätä tarkoitusta varten rahastosta myönnetään vuosittain kannatatusstipendejä loppututkinnon suorittaneille opiskelijoille. Edellyttää yhdistyksen jäsenyyttä.

3 § Rahastoa hoitaa hoitokuntana Lahden Reumayhdistyksen hallitus.

4 § Rahaston varat kootaan lahjoituksin

5 § Rahaston varat on sijoitettava tuottavasti ja turvallisesti.

6 § Stipendirahaston varat on pidettävä erillisenä yhdistyksen muusta varallisuudesta.