RETKET JA KULTTUURIMATKAT

HUOMIO! KAIKKIEN retkien bussit lähtevät  Marolankadun turistipysäkkiltä!

Varmista aina puhelimitse tai sähköpostilla, että haluamallesi matkalle on tilaa, ennen kuin maksat matkan tilille!

MATKOJEN MAKSUT: Matkat maksetaan eräpäivään mennessä joko yhdistyksen tilille, tai toimistolle (vain käteismaksut) Peruutukset tehtävä aina ENNEN eräpäivää. Eräpäivän jälkeen maksamattomia maksuja karhutaan tekstiviestillä ja soittamalla. Olethan ystävällinen ja kuittaat tekstiviestin saaduksi ja vahvistat samalla lähdetkö mukaan.
Joissakin tapauksissa peruuttamattomasta matkasta veloitetaan matkanjärjestäjän kulut (esim. vahvistettu ruokailu, lippu ym.)

Matkoille ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle p. 03 782 7084 ma - to klo 9 - 14  tai matkanvetäjille. Retkien vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen puh. 040 543 2688 ullakhirvonen@gmail.com ja Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com

Matkat suositellaan maksettavaksi aikaisintaan eräpäivänä! Koronarajoitukset voivat
muuttua nopeastikin, jolloin vältytään turhilta palautuksilta.

TULOSSA 2022

Lahden konserttitalo Felix Krohn sali ”Muistan viisikymmenluvun konsertti” Uusi esitysaika on pe 8.4.22 klo 15.00
Hinta 22 € sis. pääsylipun. Maksupäivä 23.3.2022
Maksettaessa käytettävä viitettä 20271

Esiintyjät: Hannu Lehtonen, laulu ja saksofoni, Seppo Hovi, piano ja tarinat
Jarno Kuusisto, harmonikka.
Seppo Hovin juontama konsertti herättää henkiin 50-luvun Lauantain toivotut -ohjelman. Georg Malmsten, Olavi Virta ja monet muut saavat tulkin Hannu Lehtosen upeasta lauluäänestä. Lisäksi mukana on kultaisen harmonikan voittaja, virtuoosimainen Jarno Kuusisto. Upeaääninen Hannu Lehtonen kuuluu maamme parhaisiin laulajiin ja onkin esiintynyt mm. kaksi kertaa presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

RETKI TORRONSUON LUONNONSUOJELUALUEELLE ke 18.5.2022
Lähtö klo 9.30 Hinta 25 € sis. matkat, ruokailun, makkarat.
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 14.4.2022 mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 20404
Ohjelmassa mm. makkaranpaistoa ja ruokailu Eerikkilän Urheiluopistolla

Suomen Reumaliiton aluetoimikunta Kanta-Häme ja Päijät-Häme järjestävät retken Torronsuon kansallispuistoon Tammelaan.
Pitkospuilla taivaltavien jalkojen alle kurottuu Suomen syvin suo. Lintutorni kutsuu ihailemaan kurkien ja hanhien muuttoa, jonka aikaan karu suoluonto puhkeaa täyteen elämää.
Soveltuvuus:
Sopii päiväretkeilijöille ympäri vuoden. Esteetön tulentekopaikka, levennettyjä pitkospuita ja näköalatasanne.

Kiljamon luontotornin juurella on esteetön keittokatos, esteetön tulentekopaikka ja esteetön käymälä. Ota mukaan omaa WC-paperia. Luontotorni ja puuliiteri eivät ole esteettömiä.

Kotiseuturetki Töyrylän kartanoon ja lounas Upseerikerholla ke 15.6.2022 Lähtö klo 12.30 (paluu n. klo 18.00)
Hinta 48 €
sis. bussimatkat, ruokailun, kartanon esittelyn ja kahvit.
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 2.6.2022 mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 20239
Upseerikerhon lounaan jälkeen suuntaamme Artjärvelle Töyrylän kartanoon. Kartanokierroksella tutustutaan Töyrylän upeisiin saleihin ja antiikkikokoelmaan sekä kuulemme Sibelius-suvun vaiheista ja nautimme kartanonkaffeet.

Savonlinnan Ooppera Giuseppe Verdin ”Aida” ke 20.7.2022.
Lähtö klo 12.00 (paluu to n. klo 02.30)
Lipun hinta 160 € Maksu ja sitova ilmoittautuminen 19.4 mennessä. Matka toteutuu, maksut voi suorittaa ydistyksen tilille!

Loppumaksu 110 € sis. bussimatkat, ruokailun Tertin kartanossa ja paluumatkan eväät. Maksu 12.7.2022 mennessä. Maksettaessa käytettävä viitettä 152453.
”Aida on kerrottava uudelleen, koska maailma on peruuttamattomasti muuttunut” Näin sanoo huippuohjaaja Philipp Himmelmann. Oopperajuhlien Aida on yhtä aikaa intiimi ja spektaakkelimaisen näyttävä, realistinen ja samalla myyttinen.
Maailmanlaajuisen epidemian jälkimainingeissa Verdin suuri klassikko puhuttelee syvemmin, kuin ehkä koskaan ennen. Tunnemme epävarmuuden, hämmennyksen ja yksinäisyyden sekä eristetyksi tulemisen vaikutukset jokaisessa solussamme. Teoksella on myös erityinen rooli Oopperajuhlien historiassa. On upeaa, että kahden hiljaisen kesän jälkeen Oopperajuhlat avaa uusi Aida.
Tarinaa kuljettavat kielletyn rakkauden aariat ja vaikuttavat kuorokohtaukset.
ROOLEISSA Aida:
Adina Aaron/Hanna Juntunen, muissa rooleissa mm. Agnieszka Rehlis, Eve-Maud Hubeaux, Gaston Rivero, Ivan Magri ja Tommi Hakala.

PYYNIKIN KESÄTEATTERI ”Suomen hevonen” ke 10.8.2022
(esitys alkaa klo 14.00) Lähtö klo 11.00 (paluu n. klo 20.30)
HINTA 105 sis. bussimatkat, pääsylipun, väliaikakahvit ja ruokailun Rönnvikin viinitilalla Pälkäneellä. Viinitilalla mahdollisuus tehdä ostoksia.
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 6.7.2022 mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä: 20394
Sirkku Peltolan menestysnäytelmä:
Maaseutua ei voi tuoda - ja helvetin vaikea sitä viedäkin on! Suomen hevonen on hillittömän hauska ja terävä kuva Suomen maaseudusta. Tai mitä siitä on jäljellä.
Näytelmä tapahtuu kuvitteellisessa Kimasen kylässä vuonna 2000. Kotalan miehet päättävät myydä tilan viimeisen hevosen Italiaan, gurmeeravintolaan. Salaa. Rekkalastillinen suomenhevosia leviää pellolle, syntyy ongelma lihasta.
Pyynikin kesäteatterin Suomen hevosessa nähdään nyt Äiten (Maria Aro), Ailin (Tuire Salenius), Jaanan (Miia Selin) ja Kain (Aimo Räsänen) kauan kaivattu paluu. Työryhmään liittyvät freelancer näyttelijä Juhani Laitala, Mari Turunen Tampereen Teatterista sekä TTT:n Teija Auvinen.
Käsikirjoitus ja ohjaus Sirkku Peltola
Rooleissa Maria Aro (Äite), Tuire Salenius (Aili), Juhani Laitala (Lassi), Aimo Räsänen (Kai), Teija Auvinen (Mervi), Miia Selin (Jaana), Mari Turunen (KK),
Näytelmä on Pyynikin kesäteatterin, Tampereen Työväen Teatterin ja Tampereen Teatterin yhteistuotanto.

TULOSSA SYYSKAUDELLA

Helsingin kaupunginteatteri ”HILJAISET SILLAT” pe 7.10.2022  Neljä päivää, jotka muuttivat kaiken. Pieni Näyttämö Kesto n. 2 t 15 min, sis. väliajan (näytös alkaa klo 18.00)

Hinta ym. tiedot ilmoitetaan myöhemmin. Ennakkoilmoittautumisia otetaan vastaan
Vavahduttava ja syvästi inhimillinen näytelmä saa pohtimaan, mikä merkitys rakkaudella on ihmisen minuudelle ja elämälle.
Maatalon emäntä ja äiti Francesca Johnson elää rauhallista elämää Madisonin piirikunnassa Iowassa. Tasainen arki saa yllättävän käänteen, kun maailmaa matkaava, yksinäinen valokuvaaja Robert Kincaid eksyy kysymään tietä katetulle sillalle, jota hän on tullut kuvaamaan.

Näytelmän keskiössä on Francescan ja Robertin kokema elämää suurempi rakastuminen ja se, miten rakkaus muuttaa lopullisesti heidän kummankin elämän. Francesca tekee valinnan, joka perustuu epäitsekkyyteen, mutta samalla hän luopuu ”itsestään”. Francescan lapset saavat perintönä äitinsä tarinan. Miten äidin kokemus muuttaa lapsien elämää ja vaikuttaa heidän valintoihinsa?

Uusi näytelmäsovitus keskittyy Francescan ja Robertin kohtaamiseen, maagisen kauniiseen rakkaustarinaan. Siihen, miten kaksi ihmistä löytää toisensa niin, ettei mikään ole samalla tavalla kuin ennen.

ROOLEISSA Mari Larivaara, Kari Heiskanen, Elina Hietala, Mikko Virtanen

Matkat voi maksaa toimistolle (vain käteismaksut)
tai pankkiin: Danske Bank FI59 8000 1270 2537 93
Käytä maksaessasi viitenumeroa. Kaikki matkat maksetaan omalla viitteellään!
Muista maksaa lippusi eräpäivään mennessä ja ilmoita peruutukset ajoissa ennen eräpäivää!
Veloitamme peruuttamattomista matkoista vähintään lipun hinnan!
  MUISTA ilmoittaa erityisruokavaliosi! Matkoilla liiton järjestövakuutuksen turva jäsenille ilman yläikärajaa.
Mikäli et nouda lippuasi etukäteen toimistolta, se on noudettava
matkanvetäjältä viimeistään 15 minuuttia ennen esitystä! HUOM! koskee vain Lahdessa olevia esityksiä.

Retkien ja kulttuurimatkojen vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen