RETKET JA KULTTUURIMATKAT

HUOMIO! KAIKKIEN retkien bussit lähtevät  Marolankadun turistipysäkkiltä!

Varmista aina puhelimitse tai sähköpostilla, että haluamallesi matkalle on tilaa, ennen kuin maksat matkan tilille!

MATKOJEN MAKSUT: Matkat maksetaan eräpäivään mennessä joko yhdistyksen tilille, tai toimistolle (vain käteismaksut) Peruutukset tehtävä aina ENNEN eräpäivää. Eräpäivän jälkeen maksamattomia maksuja karhutaan tekstiviestillä ja soittamalla. Olethan ystävällinen ja kuittaat tekstiviestin saaduksi ja vahvistat samalla lähdetkö mukaan.
Joissakin tapauksissa peruuttamattomasta matkasta veloitetaan matkanjärjestäjän kulut (esim. vahvistettu ruokailu, lippu ym.)

Matkoille ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle p. 03 782 7084 ma - to klo 9 - 14  tai matkanvetäjille. Retkien vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen puh. 040 543 2688 ullakhirvonen@gmail.com ja Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com

Matkat suositellaan maksettavaksi aikaisintaan eräpäivänä! Koronarajoitukset voivat
muuttua nopeastikin, jolloin vältytään turhilta palautuksilta.

LIIKUNNALLINEN ALUETAPAHTUMA PAJULAHDESSA la 10.9.2022
Kimppakyytien lähtö klo 8.45 yhdistyksen toimiston edestä Vapaudenkatu 1 D
(paluu n. klo 15.00) Hinta 25 € sis.  kimppakyyti, ruokailun urheiluopistolla, kahvit, luennon ja ohjatut liikuntakokeilut.
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 30.8.2022 mennessä. Maksettaessa käytettävä viitettä 20459 Varaa mukaan sisäkengät/tossut ja rennot vaatteet
Aluetoimikunta II Kanta-Häme ja Päijät-Häme järjestävät yhteistyössä aluetapahtuman Pajulahden urheiluopistolla.

Ohjelma:
klo 9.00 – 10.00 Aamukahvit
klo 10.15. – 12.45 Rastien kiertelyä Pajulahtihallissa, 5 rastia á 25 min/rasti. Ohjaajien helpot vinkit: kuntosalilaitteet, kuminauhajumppa, keppijumppa, kehonhallintatreeni sekä tuolijumppa
klo 13.00 Lounas ravintola Iso-Kukkanen
klo 14.00 – 14.45 Luento auditoriossa: Kokonaisvaltainen hyvinvointi
klo 15.00 Lähdemme paluumatkalle

HELSINGIN KAUPUNGINTEATTERI ”HILJAISET SILLAT” pe 7.10.2022 Neljä päivää, jotka muuttivat kaiken. Pieni näyttämö Kesto n. 2 t 15 min, sis. väliajan (näytös alkaa klo 19.00) Lähtö klo 16.45 (paluu n. klo 23.00  )
Hinta 75 € sis. Bussimatkat, pääsylipun ja väliaikakahvit.
Maksettaessa käytettävä viitettä 20420
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 5.9.2022 mennessä.
Vavahduttava ja syvästi inhimillinen näytelmä saa pohtimaan, mikä merkitys rakkaudella on ihmisen minuudelle ja elämälle.
Maatalon emäntä ja äiti Francesca Johnson elää rauhallista elämää Madisonin piirikunnassa Iowassa. Tasainen arki saa yllättävän käänteen, kun maailmaa matkaava, yksinäinen valokuvaaja Robert Kincaid eksyy kysymään tietä katetulle sillalle, jota hän on tullut kuvaamaan.Näytelmän keskiössä on Francescan ja Robertin kokema elämää suurempi rakastuminen ja se, miten rakkaus muuttaa lopullisesti heidän kummankin elämän. Francescan lapset saavat perintönä äitinsä tarinan. Miten äidin kokemus muuttaa lapsien elämää ja vaikuttaa heidän valintoihinsa?Uusi näytelmäsovitus keskittyy Francescan ja Robertin kohtaamiseen, maagisen kauniiseen rakkaustarinaan. Siihen, miten kaksi ihmistä löytää toisensa niin, ettei mikään ole samalla tavalla kuin ennen.
ROOLEISSA
 Mari Larivaara, Kari Heiskanen, Elina Hietala, Mikko Virtanen.

LAHDEN KAUPUNGINTEATTERI ”Kostonkierre” la 29.10.2022
klo 19.00
Hinta 43 € sis. pääsylipun ja väliaikakahvit
Maksettaessa käytettävä viitettä 20433
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 26.9.2022 mennessä.

Tarina jakautuneesta kaupungista. Tervetuloa Lahteen. Vuosi on 1923. Pinnan alla kuplivat samat jännitteet, jotka repivät maan kahtia viisi vuotta aiemmin. Etsiväkonstaapeli Otso Kekillä on selvitettävänä murha, jonka poliisipäällystö on valmis lukemaan pirtutrokareiden välienselvittelyksi – totuus on kuitenkin ensivaikutelmaa mutkikkaampi. Kasvavan kaupungin puristuksiin jäänyt Reunanpalsta ja sen asukkaat yrittävät rakentaa valoisampaa tulevaisuutta ja unohtaa menneiden vuosien varjot. Tehdään työtä, rakastutaan, jaetaan ilot ja surut. Yölliset laukaukset herättävät kuitenkin koko kaupungin. ROOLEISSA Tomi Enbuska, Jori Halttunen, Saana Hyvärinen, Tapani Kalliomäki, Tuomas Korkia-Aho, Anna Pitkämäki, Mikko Pörhölä, Aki Raiskio, Tommi Rantamäki (vier.), Jari-Pekka Rautiainen, Aarre Reijula, Janna Räsänen, Henri Tuominen, Liisa Vuori, Lumikki Väinämö ja Sara Pirhonen (TeaK) sekä Niko Hietakunnas ja Olli Paakkanen

KIRKKORETKI Asikkalan kirkkoon 1. adventtisunnuntain messuun 27.11.2022
Lähtö Lahdesta klo 8.45, Asikkalan turistipysäkki klo 9.15 (paluu n. klo 15.00) Messun jälkeen joululounas Hotelli Tallukassa Vääksyssä.
Hinta 45 € sis. Bussimatkat ja ruokailun
Maksettaessa käytettävä viitettä 20446
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 14.11.2022 mennessä.

TULOSSA 2023

Savonlinnan oopperajuhlat to 20.7.2023 Gioachino Rossinin Sevillan  Parturi, ennakkoilmoittautumisia otetaan vastaan.

Sevillan parturin jälkeen lehdissä on epäilty, onko Olavinlinnassa koskaan naurettu niin paljon. Kari Heiskasen ohjaama Parturi on yleisömenestys, koominen täysosuma, ja siksi täydellinen hersyilevään kesäiltaan. Heiskasen ohjauksessa kaikki työryhmän jäsenet ovat saaneet tuoda oman mausteensa keitokseen. Muotisuunnittelija Teemu Muurimäki on luonut esityksen valloittavat puvut ja Antti Mattila aurinkoisen lavastuksen. Itse parturi Figarona laulaa Ville Rusanen.
Komiikkaa on mitä suurimmassa määrin myös Rossinin musiikissa, kirjoitettuna jokaiseen nuottiin. Se tuo tapahtumiin lisätasoja ja tarjoaa loputtomasti uutta ammennettavaa niillekin, joille ooppera on jo tuttu.

Matkat voi maksaa toimistolle (vain käteismaksut)
tai pankkiin: Danske Bank FI59 8000 1270 2537 93
Käytä maksaessasi viitenumeroa. Kaikki matkat maksetaan omalla viitteellään!
Muista maksaa lippusi eräpäivään mennessä ja ilmoita peruutukset ajoissa ennen eräpäivää!
Veloitamme peruuttamattomista matkoista vähintään lipun hinnan!
  MUISTA ilmoittaa erityisruokavaliosi! Matkoilla liiton järjestövakuutuksen turva jäsenille ilman yläikärajaa.
Mikäli et nouda lippuasi etukäteen toimistolta, se on noudettava
matkanvetäjältä viimeistään 15 minuuttia ennen esitystä! HUOM! koskee vain Lahdessa olevia esityksiä.

Retkien ja kulttuurimatkojen vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen