RETKET JA KULTTUURIMATKAT

Matkaillat

Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti-lehden järjestöpalstaa.
Yhteyshenkilöt
Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com

HUOMIO! KAIKKIEN retkien bussit lähtevät  Marolankadun turistipysäkkiltä!

Varmista aina puhelimitse tai sähköpostilla, että haluamallesi matkalle on tilaa, ennen kuin maksat matkan tilille!

Matkoille ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle p. 03 782 7084 ma, ke, to klo 9 - 14, ti klo 9 - 17  tai matkanvetäjille.

Bussien lähtöpaikka on Marolankadun turistipysäkki!

Kaupunkimatka Jyväskylään ke 29.8.2018 Lähtö Lahti klo 7.30, Vääksy klo 7.50 (paluu n. klo 19.30) Hinta 90 € sis. bussimatkat, kahvit 2 x, lounaan, kaupunkikierros, pääsyliput ja opastukset.

Matkaohjelma:
Klo 10.00 Aamukahvit Vaajakoskella Naissaaren kahvilassa.
Klo 10.30 Opastettu bussikierros: Jyväskylän yleiskierros sisältäen kirkkokäynnin.
klo 12.30 Lounas noutopöydästä Hotelli Albassa. Runsas alkuruokapöytä ja 2 lämmintä pääruokavaihtoehtoa. Jälkiruoka ja kahvi/tee kuuluu myös. Ruokajuomana vesi.
Klo 14.00 Vierailu ja opastettu kierros Suomen käsityön museossa.
Klo 16.00 Vierailu ja pieni esittelykierros Viherlandiassa sekä kahvi/tee + makea kahvileipä. Viherlandia on mukava käyntikohde Jyväskylässä, josta voi hankkia viherkasveja tai käydä vaikka Iittalan myymälästä hankkimassa kotiin jotain uutta. n. klo 17.00 Lähtö kotimatkalle.

Lahden kaupunginteatteri pe 21.9.2018 klo 19.00 musikaali
Sound of Music (Juhani näyttämöllä) Hinta 48 € sis. lipun ja väliaikakahvit.  Maksu ja sitova ilmoittautuminen 20.8.2018 mennessä. Maksuviite 152107
Hurmaava musikaaliklassikko laulavasta von Trappin perheestä.
Broadway-musikaali The Sound of Music on iki-ihana musikaali elämänilosta, luottamuksen voittamisesta ja kyvystä rakastaa. Musikaalin tunnetut sävelmät ovat kiehtoneet katsojia sukupolvelta toiselle. Musikaali sisältää muun muassa tunnetut laulut:
Kun vuorelle käyn, Mikä vois olla sen mukavampaa, Do-Re-Mi ja Edelweiss.

Reumaliiton Aluetoimikunta II järjestää la 22.9.2018 liikunnallisen ulkoilu ja virkistyspäivän yhdistysten jäsenille Urheilukeskus Eerikkälä Tammela. Hinta 48 € sis. bussikuljetuksen, aamupalan, lounaan ja iltapäiväkahvit. Lähtö Marolankadun turistipysäkki klo 7.00
Päivän ohjelma: (osallistujille maksuton)
Klo 9.30 Saapuminen Eerikkilään Kahvitarjoilu/Luentosali
klo 10.00 Luento Ruokavalio ja jaksaminen
klo 11.15 Lounas runsaasta buffetpöydästä
klo 12.45 Ohjattua liikuntaa ryhmät
Ryhmä 1. Kuntosali tutuksi + kiertoharjoittelu. Kesto 1,5 h
Ryhmä 2. Fascialinjaus ja rentoutus. Kesto 1,5 h
Ryhmä 3. Fascialinjaus II Kesto 1,5 h
Ryhmä 4. Patikointi Virkistävä kävelyretki Eerikkilän luontokeskuksessa. Patikointimatka n. 2 x 2,5 km Kesto 1 – 1,5 h.
Klo 14.00 – 15.30 Uinti ja sauna, kaksi vuoroa 1,5 h/ vuoro
15.30 – 16.00 Kahvitarjoilu
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 13.8.2018 mennessä puh. (03) 782 7084 Maksettaessa käytettävä viitettä 152165

Sibeliustalo KOTKAN POIKII – JUHA ”WATT” VAINIO pe 9.11.2018 klo 13.00 Konsertin kesto n. 2 h, sis. väliajan 20 min Hinta 35 € sis. pääsylipun ja väliaikakahvit. Maksu ja sitova ilmoittautuminen 4.10.2018 mennessäMaksettaessa käytettävä viitettä 152178  TÄYNNÄ!
Juha Vainio tunnetaan yhtenä hienoimmista suomalaisista tekstintekijöistä ja tänä vuonna tulee kuluneeksi 80 vuotta hänen syntymästään. Hannu Lehtonen ja Mari Palo tulkitsevat konsertissa Vainion tunnetuimpia tekstejä, kuten ”Minne tuuli kuljettaa”, ”Albatrossi” ja ”Mun sydämeni tänne jää”. Jarkko Kiiski kapellimestari, Hannu Lehtonen laulu, Mari Palo, sopraano.

Kirkkoretki Orimattilan kirkkoon su 2.12.2018 klo 10.00 1.adventtisunnuntain messuun.
Lähtö klo 8.30
Vääksyn turistipysäkki, Lahti Marolankadun pysäkki klo 9.10. Paluu Vääksy n. klo 15.00.

Messun jälkeen joululounas Lahden Upseerikerholla.
Hinta jäsenille 40 €, EI jäsenien hinta 50 €
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 16.11.2018 mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 152204
MATKA TÄYTTYY KIIVASTA VAUHTIA, VARAA PAIKKASI AJOISSA

Tallinnan ooppera la 8.12. – su 9.12.2018 ooppera La Bohème (Giacomo Puccini)
Loppumaksu 210 € sis. matkat, majoitus Viru-hotellissa, lipun oopperaan, iltapalan Kalle-Kusta ravintolassa, aamupala hotellissa. Menomatkalla hytit matkatavaroita varten ja tulomatkalla kokoustila jossa salaattibufe.
Maksu 8.11.2018 mennessä. TÄYNNÄ!
Maksettaessa käytettävä viitettä 152123
Ooppera sijoittuu Pariisiin vuonna 1830. Oopperan juoni kertoo köyhistä taiteilijoista Rodolfo (kirjailija) Marcello (maalari) Colline (filosofi) Schaunard (muusikko) jotka sinnittelevät Pariisissa kylmässä kattoasunnossa sekä kahdesta naisesta ompelija Mimistä sekä iloluontoisesta Musettasta.
Tarinan ykkösparina on Mimin ja Rodolfon rakkaustarina ja kakkosparina Marcello ja Musetta. Rodolfo ja Mimi rakastuvat, mutta eroavat mustasukkaisuuden vuoksi. Lopussa rakastavaiset löytävät toisensa juuri ennen kuin Mimi kuolee keuhkotautiin.

Matkat voi maksaa toimistolle (vain käteismaksut)
tai pankkiin: Danske Bank FI59 8000 1270 2537 93
Käytä maksaessasi viitenumeroa. Kaikki matkat maksetaan omalla viitteellään!
Muista maksaa lippusi eräpäivään mennessä ja ilmoita peruutukset ajoissa. Veloitamme peruuttamattomista matkoista vähintään lipun hinnan!  MUISTA ilmoittaa erityisruokavaliosi! Matkoilla liiton järjestövakuutuksen turva jäsenille ilman yläikärajaa.

Mikäli et nouda lippuasi etukäteen toimistolta, se on noudettava
matkanvetäjältä viimeistään 15 minuuttia ennen esitystä! HUOM! koskee vain Lahdessa olevia esityksiä.
Retkien ja kulttuurimatkojen vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen
puh. 040 543 2688 ullakhirvonen@gmail.com ja Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com