RETKET JA KULTTUURIMATKAT

MATKAILLAT

Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja. Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti lehden järjestöpalstaa. Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com

HUOMIO! KAIKKIEN retkien bussit lähtevät  Marolankadun turistipysäkkiltä!

Varmista aina puhelimitse tai sähköpostilla, että haluamallesi matkalle on tilaa, ennen kuin maksat matkan tilille!

MATKOJEN MAKSUT: Matkat maksetaan eräpäivään mennessä joko yhdistyksen tilille, tai toimistolle (vain käteismaksut) Peruutukset tehtävä aina ENNEN eräpäivää. Eräpäivän jälkeen maksamattomia maksuja karhutaan tekstiviestillä ja soittamalla. Olethan ystävällinen ja kuittaat tekstiviestin saaduksi ja vahvistat samalla lähdetkö mukaan.
Joissakin tapauksissa peruuttamattomasta matkasta veloitetaan matkanjärjestäjän kulut (esim. vahvistettu ruokailu, lippu ym.)

Matkoille ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle p. 03 782 7084 ma, ke, to klo 9 - 14  tai matkanvetäjille. Huom!, KORONARAJOITUKSIEN VUOKSI TOIMISTON AUKIOLOAJAT MUUTTUNEET kts. etusivu

Sappeen kesäteatteri musikaali Tango D'amore ke 7.7.2021. PERUTTU!!

Savonlinnan Ooppera  Gioachino Rossini Sevillan parturi PERUTTU!

Kotiseuturetki Töyrylän kartanoon ja lounas Upseerikerholla ke 11.8.2021
Lähtö klo 12.30 (paluu n. klo 18.00)
Hinta 46 €
sis. bussimatkat, ruokailun, kartanon esittelyn ja kahvit.

Maksu ja sitova ilmoittautuminen to 29.7. mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 20239
Upseerikerhon lounaan jälkeen suuntaamme Artjärvelle Töyrylän kartanoon. Kartanokierroksella tutustutaan Töyrylän upeisiin saleihin ja antiikkikokoelmaan sekä kuulemme Sibelius-suvun vaiheista ja nautimme kartanonkaffeet.

Kesäinen retki Keuruulle ti 17.8.2021 Lähtö Lahti Marolankatu klo 8.00 ja Asikkalan turistipysäkki klo 8.30 (paluu n. klo 19.00)
Hinta 97 € sis. bussimatkat, ruokailun, opastukset, kahvit ja risteilyn. Maksu ja sitova ilmoittautuminen 4.8. mennessä. Maksettaessa käytettävä viitettä 20213

Menomatkalla kahvit Jämsässä.
Ohjelmassa opastettu Vanhan Keuruun parhaimmat palat, kesto n. 5 h
Sisäpiika Kaisan draamaopastus Keuruun vanhassa kirkossa, Tutustuminen Keuruun vanhaan rautatieasemaan, jossa ’Keräilyn kätköistä’ -näyttelyssä parhaimmalle paikalle ovat esille päässeet mm. entisajan nuket ja emalit.
Siirtyminen pappilaan. Herkullinen Kesälounas noutopöydästä Keuruun vanhassa pappilassa ja pappilan historian esittely.
Lounaalla pöydät katetaan valmiiksi juhlakattauksella sekä astiat kerätään pöydistä.
Piipahdus pappilan vanhassa kivinavetassa ja alueen aitoissa ainutlaatuisessa putiikissa muodin, asusteiden, korujen ja lahjojen parissa.
Risteily siipirataslaiva Elias Lönnrotilla kauniin Keurusselkä-järven aalloilla Ahtolan satamasta Ahtolan satamaan
Kondiittorin leivoskahvit siipirataslaivalla.

UUTUUDET SYYSKAUDELLA 2021

Kotkan kaupunginteatteriKotkan ruusu” la 2.10.2021
Hinta ja muut tiedot ilmoitetaan myöhemmin.
Kotkan Ruusu -musiikkidraama kertoo Roosan traagisen elämäntarinan 1910-luvun Viipurista sotavuosien läpi 1960-luvun Kotkaan. Se kertoo tarinan ulkopuolisesta ja stigmatisoidusta, kiusatusta ihmisestä, joka säilyttää loppuun asti elämänvoimansa itseään kohdanneiden traagisten tapahtumien keskellä. Aikakauden musiikki Harmony Sistersistä Metrotyttöihin luo muistorikasta ajankuvaa viime vuosisadan tunnoista sen aikaisessa Suomessa. Esitys yhdistää faktaan fiktiota ja kysyy: kuka oli ihminen Kotkan Ruusu -myytin takana?
Roosan rooleissa Marika Huomolin Roosa 1 (10-20 -luku) Ella Mustajärvi Roosa 2 (30-40 -luku)  Lise Holmberg Roosa 3 (50-60 -luku)

Lahden kaupunginteatteri Musikaali ”Waitress-Unelmien resepti"
la 13.11.2021 Esitys alkaa klo 13.00.
Hinta ja muut tiedot ilmoitetaan myöhemmin.
Ihastuttava Jenna, joka on kuitenkin itsensä ja unelmansa unohtanut, työskentelee tarjoilijana Joen kahvilassa. Työpäivät pikkukaupungin laitamilla rullaavat samaa arkista rataansa, mutta onneksi niitä ovat jakamassa hyvät työkaverit Becky ja Dawn. Yhdessä naiset pohtivat todellista rakkautta, intohimoa ja parisuhteiden haasteita. Yksityiselämässään Jenna on jumissa surkeassa suhteessa Earlin kanssa, josta irtautuminen tuntuu olevan mahdotonta. Rakkauden haaveista luopunut Jenna on loistava leipoja. Hän lataa kaiken intohimonsa leipomiseen, joka suo hänelle myös paon todellisuudesta. Kun elämä yllättäen tuo eteen hurmaavan tohtori Pomatterin, olisiko resepti onneen vihdoin kirjoitettu?
Maailmalla hitiksi noussut Broadway-musikaali Waitress nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa. Nokkela ja suorapuheinen huumori maustavat mehevästi elämänmakuista tarinaa, jossa arki ja unelmat sekoittuvat toisiinsa.
ROOLEISSA Tomi Enbuska, Laura Huhtamaa, Mikko Jurkka, Anni Kajos (vier.), Ushma Karnani (vier.), Tuomas Korkia-Aho, Mikko Pörhölä, Mikael Saari (vier.) ja Miila Virtanen ENSEMBLE Miika Alatupa, Anton Avela, Emilia Keskivinkka, Olga Lepistö, Eleonoora Martikainen, Väinö Riihimäki, Milla Sukki ja Essi Särkijärvi LAPSIROOLISSA Adessa Kirén / Hertta Rantanen.

Perinteinen kirkkoretki 1. adventtisunnuntain messuun su 28.11.2021 Hämeenkosken kirkko, jonka jälkeen jouluruokailu Hollolan Hirvessä.
Hinta ja muut tiedot ilmoitetaan myöhemmin.
Hämeenkoskennykyinen kirkko on jo neljäs Hämeenkoskella, vihitty käyttöön 27.11.1870, viimeisin remontti tehty 2002.  Remontin yhteydessä hankittiin tekstiilitaiteilija Helena Vaarin suunnittelemat ja valmistamat kirkkotekstiilit, vihreä ja punainen sarja. Valkoinen sarja otettiin käyttöön adventtina 2015. Sakastin kalusteet on valmistettu virolaisen ystäväseurakunnan Karulan alueelta peräisin olevasta tammesta. Engelin piirtämä kellotapuli jo edellisen kirkon ajalta vuodelta 1824.

Lahden konserttitalo Felix Krohn sali ”Muistan viisikymmenluvun konsertti”
KONSERTIN AJANKOHTA SIIRTYY KORONARAJOITUSTEN JOHDOSTA VUODELLE 2022
klo 15.00 Konsertin kesto 1 h 15 min
Konsertti toteutetaan väliajattomana. Istumapaikkojen välissä turvavälit. Halukkaille jaetaan suojamaskit ja käsien desifiointipaikkoja on tarjolla useita.

Esiintyjät: Hannu Lehtonen, laulu ja saksofoni, Seppo Hovi, piano ja tarinat
Jarno Kuusisto, harmonikka.
Seppo Hovin juontama konsertti herättää henkiin 50-luvun Lauantain toivotut -ohjelman. Georg Malmsten, Olavi Virta ja monet muut saavat tulkin Hannu Lehtosen upeasta lauluäänestä. Lisäksi mukana on kultaisen harmonikan voittaja, virtuoosimainen Jarno Kuusisto. Upeaääninen Hannu Lehtonen kuuluu maamme parhaisiin laulajiin ja onkin esiintynyt mm. kaksi kertaa presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

Matkat voi maksaa toimistolle (vain käteismaksut)
tai pankkiin: Danske Bank FI59 8000 1270 2537 93
Käytä maksaessasi viitenumeroa. Kaikki matkat maksetaan omalla viitteellään!
Muista maksaa lippusi eräpäivään mennessä ja ilmoita peruutukset ajoissa. Veloitamme peruuttamattomista matkoista vähintään lipun hinnan!  MUISTA ilmoittaa erityisruokavaliosi! Matkoilla liiton järjestövakuutuksen turva jäsenille ilman yläikärajaa.
Mikäli et nouda lippuasi etukäteen toimistolta, se on noudettava
matkanvetäjältä viimeistään 15 minuuttia ennen esitystä! HUOM! koskee vain Lahdessa olevia esityksiä.

Retkien ja kulttuurimatkojen vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen
puh. 040 543 2688 ullakhirvonen@gmail.com ja Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com