RETKET JA KULTTUURIMATKAT

MATKAILLAT

Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja. Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti lehden järjestöpalstaa. Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com

HUOMIO! KAIKKIEN retkien bussit lähtevät  Marolankadun turistipysäkkiltä!

Varmista aina puhelimitse tai sähköpostilla, että haluamallesi matkalle on tilaa, ennen kuin maksat matkan tilille!

MATKOJEN MAKSUT: Matkat maksetaan eräpäivään mennessä joko yhdistyksen tilille, tai toimistolle (vain käteismaksut) Peruutukset tehtävä aina ENNEN eräpäivää. Eräpäivän jälkeen maksamattomia maksuja karhutaan tekstiviestillä ja soittamalla. Olethan ystävällinen ja kuittaat tekstiviestin saaduksi ja vahvistat samalla lähdetkö mukaan.
Joissakin tapauksissa peruuttamattomasta matkasta veloitetaan matkanjärjestäjän kulut (esim. vahvistettu ruokailu, lippu ym.)

Matkoille ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle p. 03 782 7084 ma, ke, to klo 9 - 14  tai matkanvetäjille. Huom!, KORONARAJOITUKSIEN VUOKSI TOIMISTON AUKIOLOAJAT MUUTTUNEET kts. etusivu

Lahden konserttitalo Felix Krohn sali ”Muistan viisikymmenluvun konsertti”
KONSERTIN AJANKOHTA SIIRTYY KORONARAJOITUSTEN JOHDOSTA, UUSI PÄIVÄMÄÄRÄ ILMOITETAAN MYÖHEMMIN
klo 15.00 Konsertin kesto 1 h 15 min
Konsertti toteutetaan väliajattomana. Istumapaikkojen välissä turvavälit. Halukkaille jaetaan suojamaskit ja käsien desifiointipaikkoja on tarjolla useita.

Esiintyjät: Hannu Lehtonen, laulu ja saksofoni, Seppo Hovi, piano ja tarinat
Jarno Kuusisto, harmonikka.
Seppo Hovin juontama konsertti herättää henkiin 50-luvun Lauantain toivotut -ohjelman. Georg Malmsten, Olavi Virta ja monet muut saavat tulkin Hannu Lehtosen upeasta lauluäänestä. Lisäksi mukana on kultaisen harmonikan voittaja, virtuoosimainen Jarno Kuusisto. Upeaääninen Hannu Lehtonen kuuluu maamme parhaisiin laulajiin ja onkin esiintynyt mm. kaksi kertaa presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

Kesäinen retki Keuruulle ke 9.6.2021 Lähtö Lahti Marolankatu klo 8.00 ja Asikkalan turistipysäkki klo 8.30 (paluu n. klo 19.00)
Hinta 97 € sis. bussimatkat, ruokailun, opastukset, kahvit ja risteilyn.
Maksu ja sitova ilmoittautuminen to 27.5. mennessä. Maksettaessa käytettävä viitettä 20213

Menomatkalla kahvit Jämsässä.
Ohjelmassa opastettu Vanhan Keuruun parhaimmat palat, kesto n. 5 h
Sisäpiika Kaisan draamaopastus Keuruun vanhassa kirkossa, Tutustuminen Keuruun vanhaan rautatieasemaan, jossa ’Keräilyn kätköistä’ -näyttelyssä parhaimmalle paikalle ovat esille päässeet mm. entisajan nuket ja emalit.
Siirtyminen pappilaan. Herkullinen Kesälounas noutopöydästä Keuruun vanhassa pappilassa ja pappilan historian esittely.
Lounaalla pöydät katetaan valmiiksi juhlakattauksella sekä astiat kerätään pöydistä.
Piipahdus pappilan vanhassa kivinavetassa ja alueen aitoissa ainutlaatuisessa putiikissa muodin, asusteiden, korujen ja lahjojen parissa.
Risteily siipirataslaiva Elias Lönnrotilla kauniin Keurusselkä-järven aalloilla Ahtolan satamasta Ahtolan satamaan
Kondiittorin leivoskahvit siipirataslaivalla

Sappeen kesäteatteri musikaali Tango D'amore ke 7.7.2021.
Lähtö klo 12.00
(paluu n. klo 18.00)
Hinta 62 € sis. bussimatkat, lipun ja väliaikakahvit ja paluumatkan eväät.

Maksu ja sitova ilmoittautuminen ke 2.6. mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 20268

Tango D’amore on elämänmakuinen ja lämminhenkinen rakkaustarina kauniin lauluäänen omaavasta reposaarelaisesta painijapojasta, jonka kohtaloksi tulikin olla osa suomalaista iskelmämusiikin historiaa. Musikaalissa näemme muun muassa Eino Grönin legendaarisen uran ensihetket, sekä mikä merkitys on ollut Toivo Kärjellä ja Junnu Vainiolla Einon elämässä. Argentiinalainen tango ja vuodet Floridan auringossa ovat antaneet kaikkien tuntemalle laulajalle mielenkiintoista elämänkokemusta. Tango D’amore tutustuttaa meidät Eino Grönin yksityiselämään unohtumattomien laulujen takana, joista saamme kuulla muun muassa Sä kuulut päivään jokaiseen, Viimeisestä illasta sekä Seinillä on korvat.
Ohjaaja ja käsikirjoittaja Heikki Paavilainen.Saamme kunnian nauttia itse Eino Grönin esittämistä kappaleista, lisäksi maestrolla on musikaalissa parikin roolia. Nuoremman Einon roolissa Joni Leponiemi. Muissa rooleissa: Antti Mikkola, Jannastiina Hakala, Mikko Huoviala, Jyri Ukko Ojansivu  Esityksen tanssijoina:  Janica Saarni, Arto Petjala

Savonlinnan Ooppera  Gioachino Rossini Sevillan parturi ke 21.7.2021 Lähtö klo 12.00 (paluu to n. klo 02.30)
Lipun hinta 160 € sitova ilmoittautuminen 29.3. mennessä. Osallistujille ilmoitetaan maksupäivä, mikäli oopperamatka toteutuu! Ethän maksa ennen varmistusta!
Loppumaksu 110 €
sis. bussimatkat, ruokailun Tertin kartanossa ja paluumatkan eväät. Maksuke 14.7.mennessä Maksettaessa käytettävä viitettä 152453
Sevillan parturi on täydellinen kesäiltaan – keinuvan kepeää musiikkia ja viihdyttävää teatteria.
Esityskieli italia. Tekstitys suomeksi ja englanniksi. Esityksen kokonaiskesto n. 3 tuntia. Yksi väliaika.
Rooleissa mm. Annalisa Stroppa, Waltteri Torikka, Tuomas Katajala, Roberto de Candia, Michele Pertusi, Päivi Pylvänäinen, Savonlinnan Oopperajuhlakuoro, Savonlinnan Oopperajuhlaorkesteri.
Muotisuunnittelija Teemu Muurimäen valloittavasti pursuilevat ja silti tinkimättömän tyylikkäät puvut, ohjaaja Kari Heiskasen näkemyksellisyys ja Rossinin taiturillisuus sopivat yhteen kuin kuplat juhlajuomaan.
Esitys on raikkaiden solistien ja italialaisen repertuaarin tuntijan, kapellimestari Evelino Pidòn hyvissä käsissä. Annalisa Stroppa on kysytty nuori mezzosopraano, jolle Rosinan rooli on aivan ominta. ”Löydän meistä paljon yhtäläisyyksiä: Rosina on nuori, täynnä elämää, päättäväinen ja elämälle avoin”, hän on sanonut. Rosinaa liehittelee kreivi Almaviva, Tuomas Katajala, ykköstenorimme maailmalla.

Kotiseuturetki Töyrylän kartanoon ja lounas Upseerikerholla ke 11.8.2021
Lähtö klo 12.30 (paluu n. klo 18.00)
Hinta 46 €
sis. bussimatkat, ruokailun, kartanon esittelyn ja kahvit.

Maksu ja sitova ilmoittautuminen to 29.7. mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 20239
Upseerikerhon lounaan jälkeen suuntaamme Artjärvelle Töyrylän kartanoon. Kartanokierroksella tutustutaan Töyrylän upeisiin saleihin ja antiikkikokoelmaan sekä kuulemme Sibelius-suvun vaiheista ja nautimme kartanonkaffeet.

Matkat voi maksaa toimistolle (vain käteismaksut)
tai pankkiin: Danske Bank FI59 8000 1270 2537 93
Käytä maksaessasi viitenumeroa. Kaikki matkat maksetaan omalla viitteellään!
Muista maksaa lippusi eräpäivään mennessä ja ilmoita peruutukset ajoissa. Veloitamme peruuttamattomista matkoista vähintään lipun hinnan!  MUISTA ilmoittaa erityisruokavaliosi! Matkoilla liiton järjestövakuutuksen turva jäsenille ilman yläikärajaa.
Mikäli et nouda lippuasi etukäteen toimistolta, se on noudettava
matkanvetäjältä viimeistään 15 minuuttia ennen esitystä! HUOM! koskee vain Lahdessa olevia esityksiä.

Retkien ja kulttuurimatkojen vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen
puh. 040 543 2688 ullakhirvonen@gmail.com ja Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com