RETKET JA KULTTUURIMATKAT

MATKAILLAT

Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja. Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti lehden järjestöpalstaa. Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com

HUOMIO! KAIKKIEN retkien bussit lähtevät  Marolankadun turistipysäkkiltä!

SYKSYN MATKAT VARMISTETTU. LIPPUJA RAJOITETTU MÄÄRÄ, TURVAVÄLIT HUOMIOITU

Varmista aina puhelimitse tai sähköpostilla, että haluamallesi matkalle on tilaa, ennen kuin maksat matkan tilille!

MATKOJEN MAKSUT: Matkat maksetaan eräpäivään mennessä joko yhdistyksen tilille, tai toimistolle (vain käteismaksut) Peruutukset tehtävä aina ENNEN eräpäivää. Eräpäivän jälkeen maksamattomia maksuja karhutaan tekstiviestillä ja soittamalla. Olethan ystävällinen ja kuittaat tekstiviestin saaduksi ja vahvistat samalla lähdetkö mukaan.
Joissakin tapauksissa peruuttamattomasta matkasta veloitetaan matkanjärjestäjän kulut (esim. vahvistettu ruokailu, lippu ym.)

Matkoille ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle p. 03 782 7084 ma, ke, to klo 9 - 14  tai matkanvetäjille.

Helsingin Ooppera Ulla-Leena Lundbergin kirjaan perustuva  Jaakko Kuusiston säveltämä ooppera  ”Jää”  ti 17.11.2020 PERUTTU!

Hämeenlinnan teatteri ”Maratontanssit” la 21.11.2020 (Esitys alkaa klo 13.00) Lähtö klo 11.15 (paluu n. klo 16.30)
Hinta 60 € sis. bussimatkat, pääsylipun, väliaikakahvit
Maksu ja sitova ilmoittautuminen 19.10.2020 Maksettaessa käytettävä viitettä 20284
Perustuu Horace McCoyn teokseen: Ammutaanhan Hevosiakin Maratontanssit kertoo Yhdysvalloissa suuren laman aikana suositusta ja samalla brutaalista viihdemuodosta. Kaksi tuntia tanssia, 10 min tauko.
Välillä juoksukilpailu ja hitaimmat putoavat pois. Tätä hupia kellon ympäri! Ja tämä kaikki katsojien viihdykkeeksi.
Ohjaaja Ilkka Heiskanen
Rooleissa Jussi Lampi, Birgitta Putkonen, Jarkko Tiainen, Antti Peltola, Sinikka Salminen, Katariina Kuisma-Syrjä, Johanna Reilin, Toni Wahlström,
Henrietta Korvenoja, Emppu Jurvanen, Marika Laine, Aleksi Rantanen

Helsingin kaupunginteatteri musikaalikomedia ”Päiväni Murmelina” PERUTTU
la 5.12.2020
( Kesto n. 2 t 40 min, sis. väliajan, näytös alkaa klo 18.00)

TULOSSA 2021

Lahden konserttitalo Felix Krohn sali  ”Muistan viisikymmenluvun konsertti”  pe 19.3.2021 klo 15.00 Konsertin kesto 1 h 15 min
Konsertti toteutetaan väliajattomana. Istumapaikkojen välissä turvavälit. Halukkaille jaetaan suojamaskit ja käsien desifintiointipaikkoa on tarjolla useita.
Hinta tiedot ilmoitetaan myöhemmin

Esiintyjät: Hannu Lehtonen, laulu ja saksofoni
Seppo Hovi, piano ja tarinat
Jarno Kuusisto, harmonikka
Seppo Hovin juontama konsertti herättää henkiin 50-luvun Lauantain toivotut -ohjelman. Georg Malmsten, Olavi Virta ja monet muut saavat tulkin Hannu Lehtosen upeasta lauluäänestä. Lisäksi mukana on kultaisen harmonikan voittaja, virtuoosimainen Jarno Kuusisto. Upeaääninen Hannu Lehtonen kuuluu maamme parhaisiin laulajiin ja onkin esiintynyt mm. kaksi kertaa presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

Savonlinnan Ooppera  Gioachino Rossini Sevillan parturi 21.7.2021
Lipun hinta 160 €  maksettava 21.1.2021 mennessä. Loppumaksu ja muut tiedot tarkentuu myöhemmin.
Maksettaessa käytettävä viitettä 152453
Sevillan parturi on täydellinen kesäiltaan – keinuvan kepeää musiikkia ja viihdyttävää teatteria.
Esityskieli italia. Tekstitys suomeksi ja englanniksi. Esityksen kokonaiskesto n. 3 tuntia. Yksi väliaika.
Rooleissa mm. Annalisa Stroppa, Waltteri Torikka, Tuomas Katajala, Roberto de Candia, Michele Pertusi, Päivi Pylvänäinen, Savonlinnan Oopperajuhlakuoro, Savonlinnan Oopperajuhlaorkesteri.
Muotisuunnittelija Teemu Muurimäen valloittavasti pursuilevat ja silti tinkimättömän tyylikkäät puvut, ohjaaja Kari Heiskasen näkemyksellisyys ja Rossinin taiturillisuus sopivat yhteen kuin kuplat juhlajuomaan.
Esitys on raikkaiden solistien ja italialaisen repertuaarin tuntijan, kapellimestari Evelino Pidòn hyvissä käsissä. Annalisa Stroppa on kysytty nuori mezzosopraano, jolle Rosinan rooli on aivan ominta. ”Löydän meistä paljon yhtäläisyyksiä: Rosina on nuori, täynnä elämää, päättäväinen ja elämälle avoin”, hän on sanonut. Rosinaa liehittelee kreivi Almaviva, Tuomas Katajala, ykköstenorimme maailmalla.

Matkat voi maksaa toimistolle (vain käteismaksut)
tai pankkiin: Danske Bank FI59 8000 1270 2537 93
Käytä maksaessasi viitenumeroa. Kaikki matkat maksetaan omalla viitteellään!
Muista maksaa lippusi eräpäivään mennessä ja ilmoita peruutukset ajoissa. Veloitamme peruuttamattomista matkoista vähintään lipun hinnan!  MUISTA ilmoittaa erityisruokavaliosi! Matkoilla liiton järjestövakuutuksen turva jäsenille ilman yläikärajaa.
Mikäli et nouda lippuasi etukäteen toimistolta, se on noudettava
matkanvetäjältä viimeistään 15 minuuttia ennen esitystä! HUOM! koskee vain Lahdessa olevia esityksiä.

Retkien ja kulttuurimatkojen vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen
puh. 040 543 2688 ullakhirvonen@gmail.com ja Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com