RETKET JA KULTTUURIMATKAT

MATKAILLAT

Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja. Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti lehden järjestöpalstaa. Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com
SEURAAVA KULTTUURIMATKA:
Lissabon & Porto 21. - 27.9.2020 Järjestävä matkatoimisto OK-matkat.
Matka peruttu!

HUOMIO! KAIKKIEN retkien bussit lähtevät  Marolankadun turistipysäkkiltä!

SEURAAMME TARKASTI KORONATILANNETTA, KAIKKI KESÄN MATKAT ON PERUTTU.

Varmista aina puhelimitse tai sähköpostilla, että haluamallesi matkalle on tilaa, ennen kuin maksat matkan tilille!

MATKOJEN MAKSUT: Matkat maksetaan eräpäivään mennessä joko yhdistyksen tilille, tai toimistolle (vain käteismaksut) Peruutukset tehtävä aina ENNEN eräpäivää. Eräpäivän jälkeen maksamattomia maksuja karhutaan tekstiviestillä ja soittamalla. Olethan ystävällinen ja kuittaat tekstiviestin saaduksi ja vahvistat samalla lähdetkö mukaan.
Joissakin tapauksissa peruuttamattomasta matkasta veloitetaan matkanjärjestäjän kulut (esim. vahvistettu ruokailu, lippu ym.)

Matkoille ilmoittaudutaan yhdistyksen toimistolle p. 03 782 7084 ma, ke, to klo 9 - 14  tai matkanvetäjille.

Lahden kaupunginteatteri ”Neljäntienristeys” pe 21.2.2020 klo 19.00. TÄYNNÄ
Hinta 28 € sis. pääsylipun ja väliaikakahvit. (Kesto 2h 30 min., sisältää väliajan)
Maksu ja sitova ilmoittautuminen ma 20.1. mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 152495

Jokainen sukupolvi on uusi alku. Neljäntienristeys on kertomus vahvuudesta, heikkoudesta, poikkeavuudesta ja häpeästä. Se on neljän sukupolven tarina savupirteistä hyvinvointi-Suomeen perhesalaisuuksien varjossa. Menneiden sukupolvien taakat siirtyvät seuraaville, jotka joutuvat vuorollaan tekemään tiliä historiansa kanssa.
ROOLEISSA Tomi Enbuska, Jori Halttunen, Laura Huhtamaa, Mikko Jurkka, Anni Kajos, Eeva-Kirsti Komulainen, Mari Naumala, Marko Nurmi, Anna Pitkämäki, Henri Tuominen, Liisa Vuori ja Timo Välisaari sekä Heikki Hagman ja Vesa Teräs
Lapsiavustajat Kaapo Aro, Unna Autio, Taika Elpiö, Kaarina Ikonen, Viljami Loponen ja Vuokko Niemi.

Helsingin kaupunginteatteri suuri näyttämö pe 28.2.2020 ”Vihainen leski” Lähtö klo 16.45 (paluu n. klo 23.30) TÄYNNÄ
(Näytös alkaa klo 19.00,esityksen kesto n. 2 t 30 min, sis. väliajan)
Hinta 82 € sis. bussimatkat, pääsylipun, väliaikakahvit ja paluumatkan eväät
Maksu ja sitova ilmoittautuminen ti 28.1.2020 mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 20242
Elä kuin viimeistä päivää Vihainen leski ottaa ohjat omiin käsiin, näyttävästi ja häpeilemättä. Nauru raikaa eikä kyyneleiltä vältytä! Voimaannuttava, herkistävä ja rehevästi hauska Vihainen leski soi nostalgisia finnhitsejä ja discobiisejä parhailta vuosikymmeniltä. Ulla-Riitta Rauskio eli Ullis on elänyt koko elämänsä kuten kunnon ihmisen kuuluu: mennyt naimisiin, hankkinut kaksi lasta, hoitanut kotia, tehnyt työtä. Avioliitto ei tuonut onnea, ja kun puoliso kuolee, velvollisuudentuntoisella Ulliksella on edessään uusi elämänvaihe.  ROOLEISSA Riitta Havukainen, Kai Lehtinen, Eija Vilpas, Pia Runnakko, Ohjaaja Kimmo Virtanen.

Mikkelin teatteri ”Rakastunut Ryti” la 14.3.2020 Lähtö klo 10.30 (paluu n. klo 19.30) (esitys alkaa klo 13.00) Esityksen jälkeen ruokailu KenkäverossaTÄYNNÄ
Hinta 84 € sis. bussimatkat, pääsylipun, väliaikakahvit ja ruokailun.
Maksu ja sitova ilmoittautuminen ti 18.2.2020 mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 152466
Rakastunut Ryti kertoo talonpojan tiestä valtakunnan politiikan huipulle ja sieltä sotasyyllisenä tuomituksi. Risto Rytin ja Suomen vaiheita kuvaavan näytelmän tarina alkaa 1910-luvulta. Näytelmän keskeiset henkilöt ovat Risto Rytin (1889–1956) lisäksi liikemies Alfred Kordelin sekä Rytin puoliso Gerda, omaa sukua Serlachius. Tarina näyttää sotavuosien pääministerin ja presidentin elämän puolet niin tarkkana ja harkitsevana lakimiehenä, poliitikkona, päättäjänä, ystävänä kuin puolisonakin.Rakastunut Ryti on upea draamakomedia Suomen historian yhdestä merkittävimmästä henkilöstä.
Käsikirjoittajat
Reidar Palmgren ja Tapio Liinoja. Rakastunut Ryti on osa Mikkelin Teatterin 100-vuotisjuhlakauden ohjelmistoa.
Rooleissa: Aapo Oranen, Tuuli Anikari, Risto Kopperi, Marjaana Viitanen, Riina Uimonen, Tuomas Turkka, Vintte Viitanen, Ismo Sievinen.

Ohjelma siirtyy esitettäväksi 21.7.2021
Savonlinnan Ooppera  Gioachino Rossini Sevillan parturi
Lähtö klo 12.00 (paluu to n. klo 02.30)

Lipun hinta 160 € maksu ja sitova ilmoittautuminen ma 13.1.2020 mennessä.  Lippuja voi varata 13.3.2020 saakka!
Loppumaksu 110 € sis. bussimatkat, ruokailu Tertin kartanossa ja paluumatkan eväät.
Maksettava ti 14.7.2020 mennessä.
Maksettaessa käytettävä viitettä 152453
Sevillan parturi on täydellinen kesäiltaan – keinuvan kepeää musiikkia ja viihdyttävää teatteria.
Esityskieli italia. Tekstitys suomeksi ja englanniksi. Esityksen kokonaiskesto n. 3 tuntia. Yksi väliaika.
Rooleissa mm. Annalisa Stroppa, Waltteri Torikka, Tuomas Katajala, Roberto de Candia, Michele Pertusi, Päivi Pylvänäinen, Savonlinnan Oopperajuhlakuoro, Savonlinnan Oopperajuhlaorkesteri.
Muotisuunnittelija Teemu Muurimäen valloittavasti pursuilevat ja silti tinkimättömän tyylikkäät puvut, ohjaaja Kari Heiskasen näkemyksellisyys ja Rossinin taiturillisuus sopivat yhteen kuin kuplat juhlajuomaan.
Esitys on raikkaiden solistien ja italialaisen repertuaarin tuntijan, kapellimestari Evelino Pidòn hyvissä käsissä. Annalisa Stroppa on kysytty nuori mezzosopraano, jolle Rosinan rooli on aivan ominta. ”Löydän meistä paljon yhtäläisyyksiä: Rosina on nuori, täynnä elämää, päättäväinen ja elämälle avoin”, hän on sanonut. Rosinaa liehittelee kreivi Almaviva, Tuomas Katajala, ykköstenorimme maailmalla.

TULOSSA:

Lahden konserttitalo ”Muistan viisikymmenluvun konsertti”
pe 9.10.2020 klo 17.00 Konsertin kesto 2 h 10 min
Hinta ym. tiedot ilmoitetaan myöhemmin.
Esiintyjät: Hannu Lehtonen, laulu ja saksofoni
Seppo Hovi, piano ja tarinat
Jarno Kuusisto, harmonikka

Seppo Hovin juontama konsertti herättää henkiin 50-luvun Lauantain toivotut -ohjelman. Georg Malmsten, Olavi Virta ja monet muut saavat tulkin Hannu Lehtosen upeasta lauluäänestä. Lisäksi mukana on kultaisen harmonikan voittaja, virtuoosimainen Jarno Kuusisto.
Upeaääninen Hannu Lehtonen kuuluu maamme parhaisiin laulajiin ja onkin esiintynyt mm. kaksi kertaa presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

Matkat voi maksaa toimistolle (vain käteismaksut)
tai pankkiin: Danske Bank FI59 8000 1270 2537 93
Käytä maksaessasi viitenumeroa. Kaikki matkat maksetaan omalla viitteellään!
Muista maksaa lippusi eräpäivään mennessä ja ilmoita peruutukset ajoissa. Veloitamme peruuttamattomista matkoista vähintään lipun hinnan!  MUISTA ilmoittaa erityisruokavaliosi! Matkoilla liiton järjestövakuutuksen turva jäsenille ilman yläikärajaa.
Mikäli et nouda lippuasi etukäteen toimistolta, se on noudettava
matkanvetäjältä viimeistään 15 minuuttia ennen esitystä! HUOM! koskee vain Lahdessa olevia esityksiä.

Retkien ja kulttuurimatkojen vetäjinä toimivat Ulla Hirvonen
puh. 040 543 2688 ullakhirvonen@gmail.com ja Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com