TAPAHTUMAKALENTERI

Jäsenilloissa joissa kahvi- ym. tarjoilu, kahvimaksu 2 €/hlö

ARVOSTATHAN VAPAAEHTOISTEN TEKEMÄÄ TYÖTÄ!

Tilaisuudet yhdistyksen tiloissa Vapaudenkatu 1 D, 2. krs. ellei toisin mainita

Myyjäiset markkinapäivinä  ke 3.8., 7.9., 5.10., 2.11., 7.12  klo 9 - 14.
yhdistyksen tiloissa.
Voit syödä keittoa ja juoda kahvit paikan päällä sekä nauttia myyjäistunnelmasta. Osta keittoa ja leivonnaisia myös kotiin vietäväksi. Arpajaiset ja kirpputori sekä runsas valikoima myytäviä käsitöitä.
Myyjäisten, arpajaisten ja kirpputorin tuotolla saamme varoja yhdistyksen toimintaan. Kaikki lahjoitukset ovat tervetulleita arpajaisvoitoiksi tai myyntiin. Otamme vastaan hyväkuntoisia, ehjiä ja puhtaita kirpputoritavaroita, ei kenkiä

YHTEISLAULUA ja päiväkahvit klo 14.00.  Tuokio toteutetaan yhdessä Lahden seudun senioriopettajien kanssa. Mukaan voi tulla, vaikka vain kuuntelemaan.
ma 26.9. Laulelmia ja kupletteja PERUTTU!
ma 24.10. Maakuntalaulut
ma 21.11. Suomalaiset kansanlaulut
Musikantteina toimivat Hanna Viitanen ja Riitta Parviainen.

KANTELERYHMÄ kokoontuu yhdistyksen tiloissa Vapaudenkatu 1 D, 2. krs.
Maanantaisin klo 13.30 – 15.00: 22.8.5.9., 19.9., 3.10., 17.10., 31.10., 14.11., 28.11., 12.12.
Ryhmä toteutetaan yhdessä Lahden Lähimmäispalvelun kanssa. Et tarvitse nuotinlukutaitoa/aiempia musiikkiopintoja. 5- tai 10- kielisen kanteleen saa lainaksi. Tervetuloa mukaan musisoimaan! Vetäjänä musiikkipedagogi Hanna Viitanen
p. 0400 812431
hannaeriika.viitanen@gmail.com

Lahden Lähimmäispalvelu ry
järjestää monipuolista ryhmätoimintaa yhdistyksen tiloissa joka toinen tiistai parittomilla viikoilla. klo 12.00 – 13.30 alk. 13.9.
Ryhmään ovat tervetulleita kaikki seniori-ikäiset.
Luvassa mukavaa yhdessäoloa, vaihtelevaa toimintaa ja vierailuja alueen kulttuurikohteissa. Toiminta järjestetään STEA:n tukeman KIINNI ELÄMÄSSÄ hankkeen puitteissa. Toiminta on maksutonta, kahvittelusta kerätään pieni maksu.
Lisätietoja Kaisu Keisala, projektikoordinaattori p. 050 431 9937.

♦SYYSKUU

Jäsenilta ti 20.9. klo 17.00 Reumatroppi videoluento Painonhallinta ja nivelterveys. Luennoitsijana hormoni- ja aineenvaihduntasairauksien erikoislääkäri professori Pertti Mustajoki. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

Juhlakahvit ke 28.9. klo 13.00 – 15.00. Suomen Reumaliitto viettää tänä vuonna 75-vuotis juhlavuotta ja samalla myös on Lahden Reumayhdistyksen 75-vuotis juhlavuosi.  Reumaliiton tervehdys kuullaan etäyhteydellä klo 14.00. Tervetuloa!

♦LOKAKUU

Reumaviikko 9. - 15.10.2022 - MAAILMAN reumapäivä 12.10.2022

Jäsenilta ti 18.10. klo 17.00 Reumatropin videoluento Psyykkiset voimavarat ja aktiivinen ikääntyminen. Luennoitsijana TtT erikoistutkija Sini Siltanen THL.
Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

Naistenilta ke 19.10. klo 17.00 Tutustutaan kiinasta lähtöisin oleviin Guasha itsehoitovälineisiin. Tehdään kasvohieronta itsellemme (puhtaalle iholle) hierontalastaa käyttäen. Käsitellään öljyllä myös decolte alue, joten huomioi se pukeutumisessa. Välineitä voi lainata tai halutessaan ostaa paikan päältä. ( 10 – 25 €/kpl) Näillä välineillä voi käsitellä myös koko kehoa.  Vyöhyketerapeutti Liisa Stenstrand. Tarjolla pientä iltapalaa.

♦MARRASKUU

PERUTTU!!   Jäsenilta ti 15.11. klo 17.00 Reumatropin videoluento. Tasapaino ja liikkeenhallinta. Tehdään n. 30 min. ohjattu kotitreeni. Laita rennot vaatteet ja jumppatossut on hyvä olla mukana. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

Yhdistyksen syyskokous ke 16.11. klo 17.00, kahvitus kokouksen jälkeen

Naistenilta ke 30.11. klo 17.00. Iltaa vietetään pikkujoulun merkeissä. Musiikkia, glögiä ja pientä syötävää. Jos sinulla on jokin ohjelmanumero tuo mukanasi. Kiitos jo etukäteen.

♦JOULUKUU

Joulumyyjäiset la 10.12. klo 10 – 15. Myytävänä käsitöitä, leivonnaisia, riisipuuroa, rusinasoppaa ja kahvia.

Suurhallin joulumyyjäiset 10. - 11.12.
Yhdistyksellä käsityömyyntipiste. Yleisölle maksuttomat joulumarkkinat ovat avoinna klo 9-17 niin lauantaina kuin sunnuntaina.

Perinteinen joulujuhla ke 14.12. klo 13.00.
Pientä ohjelmaa, yhteislaulua, pukki, puuroa, torttukahvit ja arpajaiset.

TULE MUKAAN!!

Sinustako vapaaehtoinen?  Kaipaatko yhteisöllisyyttä ja tekemistä?
Tule mukaan Lahden Reumayhdistyksen iloiseen joukkoon,
yhdessä olemme enemmän!

Vapaaehtoisena voit olla mukana auttamassa erilaisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa, vertaisryhmänvetäjänä, liikuntavastaavana ym.
Onko sinulla jokin erityisosaaminen? Tule ja kerro mitä haluaisit tehdä.
Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan!

Pääset mukaan toimintaan myös liittymällä yhdistyksen jäseneksi:
Jäsenenä voit osallistua kaikkiin vertaistuki ja liikuntaryhmiin, tule mukaan!
Liity jäseneksi täyttämällä jäsenhakemus  (linkki avautuu klikkaamalla)