LIIKUNTARYHMÄT

Saunajooga
Suomen Reumaliiton kanssa yhteistyössä tehty saunajooga video. Kuvaukseen osallistui yhdistyksen vapaaehtoisia. Saunajooga ei jatkunut kokeilun jälkeen.

Kevät 2022

Ilmoittautumiset kaikkiin yhdistyksen omiin liikuntaryhmiin toimistolle puh. 782 7084
(ma - to klo 9-14 )  tai lahreuma@phnet.fi Yhdistyksen  liikuntaryhmiin osallistuminen edellyttää jäsenyyttä.

Muistathan myös ilmoittaa, mikäli jatkat/et jatka seuraavalla kaudella ryhmässä.

Liikuntaryhmät maksetaan toimistolle (huom! vain käteismaksu) tai tilille
Danske Bank FI59 8000 1270 253793
Maksaessasi pankin kautta käytä viitenumeroa!
Liikuntaryhmät toimivat Opintokeskus Siviksen tuella

HUOM! LIIKUNTARYHMIEN ALKAMISTA ON SIIRRETTY KORONARAJOITUKSISTA JOHTUEN!
TILANNE VOI MUUTTUA EDELLEEN, PÄIVITÄMME AJANKOHTAISET TIEDOT KOTISIVUILLE!

Asahi-terveysliikuntaa parittomilla viikoilla klo 16.00 – 17.00
ma
31.1., 14.2., 14.3., 28.3., 11.4., 25.4., 9.5. Vetäjänä asahi-ohjaaja Liisa Stenstrand.  Hinta 42 €/7 kertaa  Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 152149
Liikkeet ovat helppoja ja rauhallisia. Ne tehdään pystyasennossa, hengityksen saattelemana ja kehoa kuunnellen. Liikkeissä harjoitellaan mm. tasapainoa, jalkojen lihakset vahvistuvat ja näin ollen kaatumisriskit/luuston murtumat vähenevät. Tunnin rakenne koostuu niin, että alkuun pysähdytään kuuntelemaan kehon tuntemuksia, sitten tehdään asahiliikkeitä ja lopuksi tehdään vielä loppurentoutus lattiatasossa/tuolilla.

Reumajooga I tiistaisin klo 14.00 – 15.00.  Ajalla 1.2. – 10.5.
Reumajooga II torstaisin klo 14.30 – 15.30.
Ajalla 3.2 – 12.5.
Joogaohjaaja Auli Kokkonen. Hinta 72 €/kevätkausi. Ryhmissä on tilaa!
Avaava ja voimistava joogaharjoitus Aulin kanssa. Tarkoituksena on löytää hengitys ja liike ja saada nämä virtaamaan yhdessä. Harjoituksen aikana liikumme rauhallisesti ja tiedostavasti helposti saavutettavissa asennoissa, joita muokataan tarvittaessa kutakin joogaajaa palvelevaksi ja pysähdymme välillä pidempiin venytyksiin. Tavoitteena tuoda tilaa kehoon ja mieleen ja samalla vahvistua. Harjoitus sopii niin aloittajalle kuin pidempäänkin harrastaneelle.
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Lämminvesiliikunta erityisryhmät reumaatikoille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17, Kokoontumisia yht. 14 krt. Kevätkausi 2.2. – 29.4.2022

Ryhmä I keskiviikkoisin. klo 14.45 – 15.15
Ryhmä II perjantaisin klo 13.00 – 13.30
Hinta 90 €/kevätkausi.
Hiihtolomaviikolla vko 9 ja pääsiäislomaviikolla ei pidetä ryhmiä.
Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen yhdistyksen toimistolle! Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151674

Kuntosaliryhmä reumaa sairastaville Harjula-keskus/kuntosali
Osoite: Harjulankatu 7, 15150 Lahti Ohjaaja: Kirsi Ojamo
Kevätlukukausi: 28.1. – 22.4.2022 klo 10.15 – 11.15 Hinta 94 €
Kuntosaliryhmä on tarkoitettu reumaa sairastaville henkilöille, joilla ei ole nivelissä suuria liikerajoituksia. Tässä kuntosaliryhmässä kaikki harjoitukset suoritetaan rauhallisessa tahdissa reumaan perehtyneen ohjaajan opastuksella. Kuntosalilaitteissa tehtävien harjoitusten lisäksi tuntiin sisältyy myös ohjattu alkulämmittely ja monipuoliset loppuvenytykset.
Vapaita paikkoja voi tiedustella Harjulasta p. 03 8725121.

Asikkalan Reuma- ja Tule-ongelmaisten kuntosaliryhmä, liikuntahalliAsikkalantie 14, ke klo 11.30 – 13.00, vertaisohjaaja.

* Lahden kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat monipuolisia, ohjattuja liikuntapalveluita ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.  Vapaita ryhmäpaikkoja voit tiedustella kyseessä olevan uimahallin kassalta tai liikunnanohjaajilta. Lisätietoja www.lahti.fi/vapaa-aika.
Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201

LIIKUNTARYHMÄT TOIMIVAT OPINTOKESKUS SIVIKSEN TUELLA