LIIKUNTARYHMÄT

Liikuntaryhmissä on tilaa

Lämminvesiliikunta erityisryhmät reumaatikoille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17, Kokoontumisia yht. 14 krt.

Ryhmä I keskiviikkoisin 5.9 – 12.12. klo 14.45 – 15.15
Ryhmä II perjantaisin 7.9. – 14.12. klo 13.00 – 13.30.
Hinta 85 €/syyskausi. ( Myöhemmin aloittavilta hinnasta vähennetään poisjääneet kerrat)
RYHMISSÄ ON VIELÄ VAPAITA PAIKKOJA!

Saunajooga
Suomen Reumaliiton kanssa yhteistyössä tehty saunajooga video. Kuvaukseen osallistui yhdistyksen vapaaehtoisia.
Tuolijumpparyhmä

Ilmoittautumiset kaikkiin yhdistyksen omiin liikuntaryhmiin toimistolle
puh. 782 7084 (ma - to klo 9-14 ) Yhdistyksen  liikuntaryhmiin osallistuminen edellyttää jäsenyyttä.
Muistathan myös ilmoittaa, mikäli jatkat/et jatka seuraavalla kaudella ryhmässä. Ilmoitukset toimistolle p. (03) 782 7084 ma-to klo 9 - 14
tai lahreuma@phnet.fi

Liikuntaryhmät maksetaan toimistolle  tai tilille
Danske Bank FI59 8000 1270 253793
Maksaessasi pankin kautta käytä viitenumeroa!

Liikuntaryhmät toimivat Opintokeskus Siviksen tuella

Käy katsomassa Suomen Reumaliiton liikkeestä hyvinvointia video
Videolla esiintyy monia julkisuudesta tuttuja henkilöitä.

Geokätköily ti 18.9. klo 13.00. Kokoontuminen yhdistyksellä, josta lähdemme eteenpäin kätköjen etsintään.

Asahi-terveysliikuntaa parittomilla viikoilla klo 16.00 – 17.00 ma
10.9., 24.9., 8.10., 5.11., 19.11., 3.12.
Ohjaajana asahi-ohjaaja

Liisa Stenstrand. Hinta 36 €/syyskausi. Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 152149.

Asahi on suomalaisten asiantuntijoiden kehittelemä terveysliikuntamenetelmä, jossa idän vanhat periaatteet ja länsimainen lääketiede kohtaavat. Liikkeet ovat helppoja ja rauhallisia. Ne tehdään pystyasennossa, hengityksen saattelemana ja kehoa kuunnellen. Liikkeissä harjoitellaan mm. tasapainoa, jalkojen lihakset vahvistuvat ja näin ollen kaatumisriskit/luuston murtumat vähenevät. Asahi on täsmäliikuntaa hoitamaan ja ehkäisemään niskan, hartian ja selän jännitystiloja. Tunnin rakenne koostuu niin, että alkuun pysähdytään kuuntelemaan kehon tuntemuksia, sitten tehdään asahiliikkeitä ja lopuksi tehdään vielä loppurentoutus lattiatasossa/tuolilla.

Tuolijumppa tiistaisin klo 16.00 – 16.45 Ajalla 4.9. – 4.12.  Sopii myös liikuntarajoitteisille. Ohjaajana liikuntaohjaaja Elina Vaittinen. Hinta 20 €/syyskausi. Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 152152. Ilmoittautuminen toimistolle!

Reumajooga I tiistaisin klo 14.30 – 15.30. 4.9. – 4.12. Ohjaaja joogaohjaaja Elina Vaittinen. Hinta 50 €/syyskausi. Joogaa lievästi liikunta-rajoitteisten ehdoilla. Ilmoittautuminen toimistolle!  Ryhmässä tilaa! Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Reumajooga II torstaisin klo 14.30 – 15.30. Ajalla 6.9. – 29.11.  Ohjaaja joogaohjaaja Auli Kokkonen. Hinta 60 €/syyskausi. Ryhmässä on tilaa!
Avaava ja voimistava joogaharjoitus Aulin kanssa. Tarkoituksena on löytää hengitys ja liike ja saada nämä virtaamaan yhdessä. Harjoituksen aikana liikumme rauhallisesti ja tiedostavasti helposti saavutettavissa asennoissa, joita muokataan tarvittaessa kutakin joogaajaa palvelevaksi ja pysähdymme välillä pidempiin venytyksiin. Tavoitteena tuoda tilaa kehoon ja mieleen ja samalla vahvistua. Harjoitus sopii niin aloittajalle kuin pidempäänkin harrastaneelle. Ilmoittautuminen toimistolle!
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Lämminvesiliikunta erityisryhmät reumaatikoille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17, Kokoontumisia yht. 14 krt.
Ryhmä I keskiviikkoisin ke 5.9 – 12.12. klo 14.45 – 15.15
Ryhmä II perjantaisin pe 7.9. – 14.12. klo 13.00 – 13.30
Hinta 85 €/syyskausi.Syysloma vko 43 (22.10. – 28.10.) ryhmiä ei pidetä. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen yhdistyksen toimistolle! Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151674

* Kuntosaliryhmä reumaa sairastaville Harjula-keskus/kuntosali
Osoite: Harjulankatu 7, Lahti Opettaja: Ojamo Kirsi
Syyslukukausi: 7.9.2018 - 30.11.2018 klo 10.15–11.15 Hinta 90 €
Kuntosaliryhmä on tarkoitettu reumaa sairastaville henkilöille, joilla ei ole nivelissä suuria liikerajoituksia. Tässä kuntosaliryhmässä kaikki harjoitukset suoritetaan rauhallisessa tahdissa reumaan perehtyneen ohjaajan opastuksella. Kuntosalilaitteissa tehtävien harjoitusten lisäksi tuntiin sisältyy myös ohjattu alkulämmittely ja monipuoliset loppuvenytykset. Vapaiden paikkojen tiedustelu puhelimitse (03) 8725 121 tai käymällä paikanpäällä Harjula-opistolla. Ilmoittautuminen alkaa: 13.8.2018 klo 08:00.

* Lahden kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat monipuolisia, ohjattuja liikuntapalveluita ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.  Vapaita paikkoja voi kysyä suoraan uimahalleilta tai ryhmien ohjaajilta.  Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201.

LIIKUNTARYHMÄT TOIMIVAT OPINTOKESKUS SIVIKSEN TUELLA