LIIKUNTARYHMÄT

HUOMIO!
Wanha Herra korvaa kevään vesiliikuntaryhmien keskeytykset koronan vuoksi järjestämällä kolme
kertaa ennen varsinaista lukukauden alkua. Ryhmien korvauskerrat toteutetaan ma 17.8-4.9. välisenä aikana ryhmän normaalin aikataulun mukaisesti. Uusi kausi alkaa 7.9.2020. Syksyn ryhmiin voi ilmoittautua toimistolle

Saunajooga
Suomen Reumaliiton kanssa yhteistyössä tehty saunajooga video. Kuvaukseen osallistui yhdistyksen vapaaehtoisia. Saunajooga ei jatkunut kokeilun jälkeen.
Tuolijumpparyhmä

LIIKUNTARYHMÄT JATKUVAT SYYSKUUSSA NORMAALISTI. SEURAAMME KUITENKIN KORONAVIRUS TILANNETTA TIIVIISTI.
MUISTATHAN HYVÄN KÄSIHYGIENIAN JA TURVAVÄLIT.  ETHÄN TULE JUMPPIIN SAIRAANA!

Ilmoittautumiset kaikkiin yhdistyksen omiin liikuntaryhmiin toimistolle
puh. 782 7084 (ma - to klo 9-14 ) Yhdistyksen  liikuntaryhmiin osallistuminen edellyttää jäsenyyttä.
Muistathan myös ilmoittaa, mikäli jatkat/et jatka seuraavalla kaudella ryhmässä. Ilmoitukset toimistolle p. (03) 782 7084 ma-to klo 9 - 14 tai lahreuma@phnet.fi

Liikuntaryhmät maksetaan toimistolle (huom! vain käteismaksu) tai tilille
Danske Bank FI59 8000 1270 253793
Maksaessasi pankin kautta käytä viitenumeroa!
Liikuntaryhmät toimivat Opintokeskus Siviksen tuella

LIIKUNTARYHMISSÄ TILAA, LISÄTIETOJA TOIMISTOLTA

Asahi-terveysliikuntaa parittomilla viikoilla klo 16.00 – 17.00
ma 7.9., 21.9., 5.10., 2.11., 16.11., 31.11
Ohjaajanaasahi-ohjaaja
Liisa Stenstrand. Hinta 36 €
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 152149
Asahi on suomalaisten asiantuntijoiden kehittelemä terveysliikuntamenetelmä, jossa idän vanhat periaatteet ja länsimainen lääketiede kohtaavat. Liikkeet ovat helppoja ja rauhallisia. Ne tehdään pystyasennossa, hengityksen saattelemana ja kehoa kuunnellen. Liikkeissä harjoitellaan mm. tasapainoa, jalkojen lihakset vahvistuvat ja näin ollen kaatumisriskit/luuston murtumat vähenevät. Asahi on täsmäliikuntaa hoitamaan ja ehkäisemään niskan, hartian ja selän jännitystiloja. Tunnin rakenne koostuu niin, että alkuun pysähdytään kuuntelemaan kehon tuntemuksia, sitten tehdään asahiliikkeitä ja lopuksi tehdään vielä loppurentoutus lattiatasossa/tuolilla.

Reumajooga I tiistaisin klo 14.00 – 15.00.  Alk. 1.9.
Joogaohjaaja Auli Kokkonen. Hinta 60 €/syyskausi. Ryhmässä on tilaa!
Avaava ja voimistava joogaharjoitus Aulin kanssa. Tarkoituksena on löytää hengitys ja liike ja saada nämä virtaamaan yhdessä. Harjoituksen aikana liikumme rauhallisesti ja tiedostavasti helposti saavutettavissa asennoissa, joita muokataan tarvittaessa kutakin joogaajaa palvelevaksi ja pysähdymme välillä pidempiin venytyksiin. Tavoitteena tuoda tilaa kehoon ja mieleen ja samalla vahvistua. Harjoitus sopii niin aloittajalle kuin pidempäänkin harrastaneelle.Ilmoittautuminen toimistolle!  Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Reumajooga II torstaisin klo 14.30 – 15.30.  Alk. 3.9.
Joogaohjaaja Auli Kokkonen. Hinta 60 €/syyskausi. Ryhmässä on tilaa!
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Lämminvesiliikunta erityisryhmät reumaatikoille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17.
Ryhmä I keskiviikkoisin  9.9. alk.  klo 14.45 – 15.15
Ryhmä II perjantaisin     11.9. alk. klo 13.00 – 13.30
Hinta 89 €syyskausi.
Hiihtolomaviikolla 9 ja pääsiäislomaviikolla 16 ei pidetä ryhmiä. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen yhdistyksen toimistolle! Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151674

* Kuntosaliryhmä reumaa sairastaville Harjula-keskus/kuntosali
Osoite: Harjulankatu 7, 15150 Lahti Ohjaaja: Kirsi Ojamo
Syyslukukausi: 4.9.2020 – 27.11.2020 klo 10.15 – 11.15 Hinta 90 €
Kuntosaliryhmä on tarkoitettu reumaa sairastaville henkilöille, joilla ei ole nivelissä suuria liikerajoituksia. Tässä kuntosaliryhmässä kaikki harjoitukset suoritetaan rauhallisessa tahdissa reumaan perehtyneen ohjaajan opastuksella. Kuntosalilaitteissa tehtävien harjoitusten lisäksi tuntiin sisältyy myös ohjattu alkulämmittely ja monipuoliset loppuvenytykset.
Vapaita paikkoja voi tiedustella Harjulasta p. 03 8725121. www.harjula.fi

* Lahden kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat monipuolisia, ohjattuja liikuntapalveluita ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.  Vapaita paikkoja voi kysyä suoraan uimahalleilta tai ryhmien ohjaajilta.  Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201.

LIIKUNTARYHMÄT TOIMIVAT OPINTOKESKUS SIVIKSEN TUELLA