LIIKUNTARYHMÄT

Saunajooga
Suomen Reumaliiton kanssa yhteistyössä tehty saunajooga video. Kuvaukseen osallistui yhdistyksen vapaaehtoisia. Saunajooga ei jatkunut kokeilun jälkeen.
Tuolijumpparyhmä

Ilmoittautumiset kaikkiin yhdistyksen omiin liikuntaryhmiin toimistolle
puh. 782 7084 (ma - to klo 9-14 ) Yhdistyksen  liikuntaryhmiin osallistuminen edellyttää jäsenyyttä.
Muistathan myös ilmoittaa, mikäli jatkat/et jatka seuraavalla kaudella ryhmässä. Ilmoitukset toimistolle p. (03) 782 7084 ma-to klo 9 - 14
tai lahreuma@phnet.fi

Liikuntaryhmät maksetaan toimistolle (huom! vain käteismaksu) tai tilille
Danske Bank FI59 8000 1270 253793
Maksaessasi pankin kautta käytä viitenumeroa!
Liikuntaryhmät toimivat Opintokeskus Siviksen tuella

LIIKUNTARYHMISSÄ TILAA, LISÄTIETOJA TOIMISTOLTA

Uutuutena Syvärentouttava sointukylpy Keskiviikkoisin 2.10., 16.10., 30.10., 13.11. ja 27.11. klo 16.00. vetämässä asahiohjaaja Liisa Stenstrand.
Voit tulla mukaan joka kerta tai silloin kun sinulle sopii. Toteutus SR/STEA:n toiminta-avustuksella pilotti hankkeena. Ei ennakkoilmoittautumista eikä maksua. Tule rohkeasti mukaan rentoutumaan.
Sointukylpy puhdistaa mielen ja syvärentouttaa kehon soivien maljojen, gongien ja symbaalien harmonisten äänten aalloilla.  Makoilet mukavasti ja annat erityisten äänimaljojen harmonisten sointujen huuhdella kehoasi, mieltäsi ja sieluasi. Sointukylpy on vanha menetelmä, joka ennaltaehkäisee mm. stressioireita, lisää tasapainoisuutta ja hyvinvointia.

Ota mukaan pieni tyyny, kevyt peitto, villasukat ja laita mukava rento vaatetus. Alustat on, mutta jos sinulla on oma tuo mukanasi. Kesto n. 45 min. Mukaan mahtuu n. 20.

Asahi-terveysliikuntaa parittomilla viikoilla klo 16.00 – 17.00
ma 9.9., 23.9., 7.10., 4.11., 18.11., 2.12.
Asahi-ohjaaja  Liisa Stenstrand. Hinta 36 €/syyskausi.
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 152149.
Asahi on suomalaisten asiantuntijoiden kehittelemä terveysliikuntamenetelmä, jossa idän vanhat periaatteet ja länsimainen lääketiede kohtaavat. Liikkeet ovat helppoja ja rauhallisia. Ne tehdään pystyasennossa, hengityksen saattelemana ja kehoa kuunnellen. Liikkeissä harjoitellaan mm. tasapainoa, jalkojen lihakset vahvistuvat ja näin ollen kaatumisriskit/luuston murtumat vähenevät. Asahi on täsmäliikuntaa hoitamaan ja ehkäisemään niskan, hartian ja selän jännitystiloja. Tunnin rakenne koostuu niin, että alkuun pysähdytään kuuntelemaan kehon tuntemuksia, sitten tehdään asahiliikkeitä ja lopuksi tehdään vielä loppurentoutus lattiatasossa/tuolilla.

Reumajooga I tiistaisin klo 14.00 - 15.00 (ajalla 3.9. -  3.12.) PERUTTU 10.9!
Joogaohjaaja Auli Kokkonen Hinta 60 €/syyskausi.
Avaava ja voimistava joogaharjoitus Aulin kanssa. Tarkoituksena on löytää hengitys ja liike ja saada nämä virtaamaan yhdessä. Harjoituksen aikana liikumme rauhallisesti ja tiedostavasti helposti saavutettavissa asennoissa, joita muokataan tarvittaessa kutakin joogaajaa palvelevaksi ja pysähdymme välillä pidempiin venytyksiin. Tavoitteena tuoda tilaa kehoon ja mieleen ja samalla vahvistua. Harjoitus sopii niin aloittajalle kuin pidempäänkin harrastaneelle. Ilmoittautuminen toimistolle!  Ryhmässä tilaa! Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Reumajooga II torstaisin klo 14.30 – 15.30. (Ajalla 5.9. –  5.12. )
Joogaohjaaja Auli Kokkonen. Hinta 60 €/syyskausi.
Avaava ja voimistava joogaharjoitus Aulin kanssa. Tarkoituksena on löytää hengitys ja liike ja saada nämä virtaamaan yhdessä. Harjoituksen aikana liikumme rauhallisesti ja tiedostavasti helposti saavutettavissa asennoissa, joita muokataan tarvittaessa kutakin joogaajaa palvelevaksi ja pysähdymme välillä pidempiin venytyksiin. Tavoitteena tuoda tilaa kehoon ja mieleen ja samalla vahvistua. Harjoitus sopii niin aloittajalle kuin pidempäänkin harrastaneelle.Ilmoittautuminen toimistolle!  Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Lämminvesiliikunta erityisryhmät reumaatikoille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17, Kokoontumisia yht. 14 krt.
Ryhmä I keskiviikkoisin 4.9. - 11.12  klo 14.45 - 15.15
Ryhmä II perjantaisin    6.9. - 13.12 . klo 13.00 – 13.30
Hinta 85 €/syyskausi.

Kuntosaliryhmä reumaa sairastaville Harjula-keskus/kuntosali
Osoite: Harjulankatu 7, 15150 Lahti Ohjaaja: Kirsi Ojamo
Syyslukukausi: 6.9. - 29.11.2019 klo 10.15 – 11.15 Hinta 90 €
Kuntosaliryhmä on tarkoitettu reumaa sairastaville henkilöille, joilla ei ole nivelissä suuria liikerajoituksia. Tässä kuntosaliryhmässä kaikki harjoitukset suoritetaan rauhallisessa tahdissa reumaan perehtyneen ohjaajan opastuksella. Kuntosalilaitteissa tehtävien harjoitusten lisäksi tuntiin sisältyy myös ohjattu alkulämmittely ja monipuoliset loppuvenytykset. Ilmoittautuminen alkaa: 12.8.2019 Harjulaan p.(03) 8725 121 tai www.harjulan.fi

* Lahden kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat monipuolisia, ohjattuja liikuntapalveluita ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.  Vapaita paikkoja voi kysyä suoraan uimahalleilta tai ryhmien ohjaajilta.  Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201.

LIIKUNTARYHMÄT TOIMIVAT OPINTOKESKUS SIVIKSEN TUELLA