LIIKUNTARYHMÄT

Keltaisen Nauhan Päivän kävelijät 14.3.2018
Keltaisen nauhan päivänä 15.3.2017 reippailtiin Pikku Vesijärven kauniissa maisemissa
Saunajooga
Suomen Reumaliiton kanssa yhteistyössä tehty saunajooga video. Kuvaukseen osallistui yhdistyksen vapaaehtoisia.
Tuolijumpparyhmä

Ilmoittautumiset kaikkiin yhdistyksen omiin liikuntaryhmiin toimistolle
puh. 782 7084 (ma - to klo 9-14 ) Yhdistyksen  liikuntaryhmiin osallistuminen edellyttää jäsenyyttä.
Muistathan myös ilmoittaa, mikäli jatkat/et jatka seuraavalla kaudella ryhmässä. Ilmoitukset toimistolle p. (03) 782 7084
tai lahreuma@phnet.fi

Liikuntaryhmät maksetaan toimistolle  tai tilille
Danske Bank FI59 8000 1270 253793
Maksaessasi pankin kautta käytä viitenumeroa!

Liikuntaryhmät toimivat Opintokeskus Siviksen tuella
___________________________________________________

Ma 21.5. klo 11.30 tutustutaan Geo-kätköilyyn Pentti Hiltusen opastuksella. Aloitamme yhdistyksen tiloissa

Käy katsomassa Suomen Reumaliiton liikkeestä hyvinvointia video
Videolla esiintyy monia julkisuudesta tuttuja henkilöitä.

Asahi-terveysliikuntaa parittomilla viikoilla klo 16.00 – 17.00 ma
15.1., 29.1., 12.2., 12.3., 26.3., 9.4., 23.4.
Ohjaajana asahi-ohjaaja Liisa Stenstrand. Osallistumismaksu 6 €/krt, maksetaan ennen tunnin alkua. Tule rohkeasti mukaan tutustumaan asahin saloihin.

Asahi on suomalaisten asiantuntijoiden kehittelemä terveysliikuntamenetelmä, jossa idän vanhat periaatteet ja länsimainen lääketiede kohtaavat. Liikkeet ovat helppoja ja rauhallisia. Ne tehdään pystyasennossa, hengityksen saattelemana ja kehoa kuunnellen. Liikkeissä harjoitellaan mm. tasapainoa, jalkojen lihakset vahvistuvat ja näin ollen kaatumisriskit/luuston murtumat vähenevät. Asahi on täsmäliikuntaa hoitamaan ja ehkäisemään niskan, hartian ja selän jännitystiloja. Tunnin rakenne koostuu niin, että alkuun pysähdytään kuuntelemaan kehon tuntemuksia, sitten tehdään asahiliikkeitä ja lopuksi tehdään vielä loppurentoutus lattiatasossa / tuolilla.

Tuolijumppa tiistaisin klo 16.00 – 16.45 yhdistyksen tiloissa 9.1. – 24.4.  Sopii myös liikuntarajoitteisille. Ohjaajana liikuntaohjaaja Elina Vaittinen. Tuolijumppa on maksuton. Ei etukäteisilmoittautumista!

Reumajooga yhdistyksen tiloissa tiistaisin klo 14.30 – 15.30. 9.1. – 24.4. Ohjaaja joogaohjaaja Elina Vaittinen
torstaisin klo 14.30 – 15.30. 11.1. – 26.4. Ohjaaja joogaohjaaja Auli Kokkonen
Hinta molemmissa ryhmissä 40 €/kevätkausi. Joogaa lievästi liikunta-rajoitteisten ehdoilla. Ilmoittautuminen toimistolle!  Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Lämminvesiliikunta erityisryhmät reumaatikoille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17, Kokoontumisia yht. 14 krt.
Ryhmä I keskiviikkoisin ke 10.1. – 25.4. klo 14.45 – 15.15
Ryhmä II perjantaisin pe 12.1. – 27.4. klo 13.00 – 13.30Hinta 85 €/kevätkausi.

Talviloma 26.2. – 4.3. Pääsiäisloma 26.3 – 1.4. Lomaviikoilla ei ryhmiä.
Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen yhdistyksen toimistolle! Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151674

* Kuntosaliryhmä reumaa sairastaville 12.1. - 20.4. pe klo 10.15–11.15 Hinta 90 € kevät (13 krt) Harjula-keskus, kuntosali 1.
Kuntosaliryhmä on tarkoitettu reumaa sairastaville henkilöille, joilla ei ole nivelissä suuria liikerajoituksia. Tässä kuntosaliryhmässä kaikki harjoitukset suoritetaan rauhallisessa tahdissa reumaan perehtyneen ohjaajan opastuksella. Kuntosalilaitteissa tehtävien harjoitusten lisäksi tuntiin sisältyy myös ohjattu alkulämmittely ja monipuoliset loppuvenytykset. Vapaiden paikkojen tiedustelu puhelimitse (03) 8725 121 tai käymällä paikanpäällä Harjula-opistolla.

* Lahden kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat monipuolisia, ohjattuja liikuntapalveluita ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.  Vapaita paikkoja voi kysyä suoraan uimahalleilta tai ryhmien ohjaajilta.  Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201.

LIIKUNTARYHMÄT TOIMIVAT OPINTOKESKUS SIVIKSEN TUELLA