VERTAISTUKIRYHMÄT

YHDISTYKSEN KAIKKI TOIMINTA ON SULJETTU AJALLA 30.11. - 14.12.2020

Tervetuloa vertaistukiryhmiin!
Meiltä saat tärkeitä yhteystietoja ja hyviä neuvoja. Voimme auttaa toisiamme vaihtamalla kokemuksiamme. Sinun kokemuksesi voi auttaa toisia ja muut voivat auttaa sinua.

UUSI Polymyalgia vertaistukiryhmä kokoontuu kuukauden kolmas tiistai klo 18.00 ti 16.2., 16.3. ja 20.4 Yhdessäoloa, keskustelua ja vertaistukea polymyalgiaa sairastaville.  PMR =Polymyalgia rheumatica (lihasreuma) on suhteellisen yleinen sairaus.  Polymyalgian tyypillisiä oireita ovat lihaksissa tuntuva kipu, arkuus ja pitkäkestoinen jäykkyys paikoillaan olon jälkeen.  Lihasperäisiksi koetut oireet johtuvat nivelten ja niveliä ympäröivien rakenteiden tulehduksesta. Polymyalgian lääkehoitona on useimmiten kortisoni. Polymyalgiaan sairastuneiden vertaistukiryhmässä pyrimme löytämään selviytymiskeinoja sairauden kanssa elämiseen. Samassa tilanteessa olevien ymmärrys ja tuki jo voivat auttaa.
Yhteyshenkilö Anne Nevalainen p. 040 8486160  anne.nevan@gmail.com

Fibromyalgia vertaistukiryhmä

kokoontuu kk. ensimmäinen maanantai klo 18.00. ma 7.9., 5.10., 2.11., 7.12.
Tietoa, tukea ja ystäviä. Yhteyshenkilö Merja-Riitta Tikkanen p. 050 3799355. Mikäli numero ei vastaa, jätä yhteyspyyntö tekstiviestitse.

Harvinaiset reumasairaudet vertaistukiryhmä
”Vertaistuki on parasta!” sanovat lääkäritkin. Tervetuloa harvinaisten vertaistuen piiriin torstaisin to 4.2., 4.3., 1.4., 6.5. klo 18.00
Yhteyshenkilö Tarja Räihä email tarjaraiha@hotmail.fi tai puh. 040 412 9120

Kirjallisuusryhmä kokoontuu ma klo 18.00. 14.9., 12.10., 9.11. ja 14.12.
Jos olet kiinnostunut kirjallisuudesta, ryhmään mahtuu. Tule rohkeasti mukaan. Yhteyshenkilö Laila Salmi p. 044 273 5655.

Kätevät Kädet käsityöryhmä

kokoontuu torstaisin klo 10.00  Ryhmä valmistaa myyntiin käsitöitä yhdistyksen tarvikkeista ja huolehtii töiden esillepanosta ja myynnistä.
Uudet ihmiset ideoineen ovat lämpimästi tervetulleita.
Yhteyshenkilö Ulla Hirvonen p. 040 5432688

Miestenillat
klo 18.00.
ti 8.9., 13.10., 10.11., 8.12.  Pelataan erilaisia pelejä, pientä aivojumppaa, keskustellaan ja kahvitellaan miesten kesken. Suunnitellaan yhdessä jokin uusi tutustumiskohde. Tervetuloa rohkeasti mukaan!  Yhteyshenkilö Esko Lindstedt p. 040 556 2046.

Maanantai-Ladyt
kokoontuu joka toinen maanantai parillisilla viikoilla 14.9. - 14.12. klo 12.00. Nautimme mukavista hetkistä kahvikupposen ääressä ja laulun merkeissä. Välillä on pientä aivojumppaa tietokilpailujen ja leikkien muodossa. Yllätysvierailijat tuovat myös vaihtelua tapaamisiin. Yhteyshenkilö Pirkko Jokilampi p. 044 0565 452.

UUSI Nivelrikko vertaistukiryhmä kokoontuu ti 6.10., 3.11. ja 1.12.
klo 18.00.
Vertaisryhmässä voit saada ystäviä, joiden kanssa pääset jakamaan kokemuksiasi elämästä nivelsairauden kanssa. Voit auttaa muita jaksamaan ja saada ryhmästä voimaa omaan arkeesi ja vinkkejä mahdollisimman hyvään arkeen nivelsairauden kanssa. Yhteyshenkilö Ulla-Maija Hallantie p. 044 5280 508 email  ullamaija.hallantie@gmail.com

Reuma-vertaistukiryhmä
Sairastatko nivel-, selkäranka-, lihasreumaa, nivelpsoriasista, sjögreniä tai jotain muuta reumasairautta. Tule saamaan tietoa ja tapaamaan muita reumasairauksia sairastavia.
Ma 28.9. klo 18.00
Facebook-videoluento Reumatologi Antti Puolitaival vastaa lähetettyihin kysymyksiin. Kyselytunti osa 2. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.
Ma 26.10. klo 18.00 Facebook-videoluento Reumatologi Antti Puolitaival Mitä uutta reumasairauksissa ja niiden hoidossa. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.
Ma 30.11. klo 18.00 Facebook-videoluento reumatologi Antti Puolitaival Kyselytunti osa 3. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.
Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688.

Lahden Lähimmäispalvelu ry järjestää monipuolista ryhmätoimintaa yhdistyksen tiloissa joka toinen tiistai parittomilla viikoilla. klo 12.00 – 13.30
Ryhmän toiminta jatkuu 19.1.2021

Ryhmään ovat tervetulleita kaikki seniori-ikäiset.
Luvassa mukavaa yhdessäoloa, vaihtelevaa toimintaa ja vierailuja alueen kulttuurikohteissa. Toiminta järjestetään RAY:n tukeman KIINNI ELÄMÄSSÄ hankkeen puitteissa. Toiminta on maksutonta, kahvittelusta kerätään pieni maksu.
Lisätietoja projektikoordinaattori Jonna Piipponen-Karkulowski p. 050 431 9937. TULE MUKAAN!