VERTAISTUKIRYHMÄT

Tervetuloa vertaistukiryhmiin!
Meiltä saat tärkeitä yhteystietoja ja hyviä neuvoja. Voimme auttaa toisiamme vaihtamalla kokemuksiamme. Sinun kokemuksesi voi auttaa toisia ja muut voivat auttaa sinua.

KORONARAJOITUSTEN JOHDOSTA KAIKKI KEVÄÄN RYHMÄT ON PERUTTU !

Fibromyalgia vertaistukiryhmä
Tietoa, tukea ja ystäviä.Yhteyshenkilö Merja-Riitta Tikkanen p. 050 3799355. Mikäli numero ei vastaa, jätä yhteyspyyntö tekstiviestitse.

Polymyalgia vertaistukiryhmä kokoontuu kuukauden kolmas tiistai klo 18.00  Yhdessäoloa, keskustelua ja vertaistukea polymyalgiaa sairastaville.  PMR =Polymyalgia rheumatica (lihasreuma) on suhteellisen yleinen sairaus.  Polymyalgian tyypillisiä oireita ovat lihaksissa tuntuva kipu, arkuus ja pitkäkestoinen jäykkyys paikoillaan olon jälkeen.  Lihasperäisiksi koetut oireet johtuvat nivelten ja niveliä ympäröivien rakenteiden tulehduksesta. Polymyalgian lääkehoitona on useimmiten kortisoni. Polymyalgiaan sairastuneiden vertaistukiryhmässä pyrimme löytämään selviytymiskeinoja sairauden kanssa elämiseen. Samassa tilanteessa olevien ymmärrys ja tuki jo voivat auttaa.
Yhteyshenkilö Anne Nevalainen p. 040 8486160 anne.nevan@gmail.com

Harvinaiset reumasairaudet vertaistukiryhmä
”Vertaistuki on parasta!” sanovat lääkäritkin. Tervetuloa harvinaisten vertaistuen piiriin
Yhteyshenkilö Tarja Räihä email tarjaraiha@hotmail.fi tai puh. 040 412 9120

Kirjallisuusryhmä kokoontuu ma klo 18.00. 11.1. Kirjana Laila Hirvisaari; Hiljaisuus
Jos olet kiinnostunut kirjallisuudesta, ryhmään mahtuu.
Tule rohkeasti mukaan. Yhteyshenkilö Laila Salmi p. 044 273 5655.

Kätevät Kädet käsityöryhmä
kokoontuu torstaisin klo 10.00  Ryhmä valmistaa myyntiin käsitöitä yhdistyksen tarvikkeista ja huolehtii töiden esillepanosta ja myynnistä.
Uudet ihmiset ideoineen ovat lämpimästi tervetulleita.
Yhteyshenkilö Ulla Hirvonen p. 040 5432688

Miestenillat
klo 18.00.
Pelataan erilaisia pelejä, pientä aivojumppaa, keskustellaan ja kahvitellaan miesten kesken. Suunnitellaan yhdessä jokin uusi tutustumiskohde. Tervetuloa rohkeasti mukaan!  Yhteyshenkilö Esko Lindstedt p. 040 556 2046.

Maanantai-Ladyt
kokoontuu joka toinen maanantai parillisilla viikoilla klo 11.00.
Nautimme mukavista hetkistä kahvikupposen ääressä ja laulun merkeissä. Välillä on pientä aivojumppaa tietokilpailujen ja leikkien muodossa. Yllätysvierailijat tuovat myös vaihtelua tapaamisiin.
Yhteyshenkilö Hanna Viitanen p. 0400 812431 hannaeriika.viitanen@gmail.com

Nivelrikko vertaistukiryhmä kokoontuu klo 18.00. Vertaisryhmässä voit saada ystäviä, joiden kanssa pääset jakamaan kokemuksiasi elämästä nivelsairauden kanssa. Voit auttaa muita jaksamaan ja saada ryhmästä voimaa omaan arkeesi ja vinkkejä mahdollisimman hyvään arkeen nivelsairauden kanssa.
Yhteyshenkilö Ulla-Maija Hallantie p. 044 5280 508  ullamaija.hallantie@gmail.com

Reuma-vertaistukiryhmä
Sairastatko nivel-, selkäranka-, lihasreumaa, nivelpsoriasista, sjögreniä tai jotain muuta reumasairautta. Tule saamaan tietoa ja tapaamaan muita reumasairauksia sairastavia.

Ma 22.2. klo 18.00 YouTube-videoluento Kyselytunti 3 reumatologi Antti Puolitaival. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa. PERUTTU
Ma 22.3. klo 18.00 Asiaa kilpirauhasesta. Päijät-Hämeen Kilpirauhasyhdistyksestä Inga Nieminen. PERUTTU
ma 26.4 Vaihdetaan kuulumisia miten on selvitty korona ajasta. PERUTTU
Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688.

Lahden Lähimmäispalvelu ry järjestää monipuolista ryhmätoimintaa yhdistyksen tiloissa joka toinen tiistai parittomilla viikoilla. klo 12.00 – 13.30  (ALKAA VAIN KORONARAJOITUSTEN SALLIESSA)
Ryhmään ovat tervetulleita kaikki seniori-ikäiset.
Luvassa mukavaa yhdessäoloa, vaihtelevaa toimintaa ja vierailuja alueen kulttuurikohteissa. Toiminta järjestetään RAY:n tukeman KIINNI ELÄMÄSSÄ hankkeen puitteissa. Toiminta on maksutonta, kahvittelusta kerätään pieni maksu.
Lisätietoja projektikoordinaattori Jonna Piipponen-Karkulowski p. 050 431 9937. TULE MUKAAN!