VERTAISTUKIRYHMÄT

Maailman terveysjärjestö WHO julisti koronavirusepidemian pandemiaksi 11.3.2020.

TIEDOTE KORONAVIRUKSEN VAIKUTUKSISTA TOIMNTAAMME
Keskeytämme kaiken Lahden Reumayhdistys ry:n järjestämän ryhmä- ja liikuntatoiminnan toistaiseksi. Pyrimme käynnistämään toiminnan normaalisti syksyllä 2020.
Lisätietoja ryhmien kevään maksujen mahdollisista palautuksista ym. syksyllä
Seuraamme tilannetta ja ohjeistusta Koronaviruspandemiaa koskien. Noudatamme tässä tilanteessa erityistä huolellisuutta sekä viranomaisten, Suomen Reumaliiton ja THL:n ohjeistusta.
Suosituksena on turhien kontaktien välttäminen vapaa-ajan toiminnassa ja harrastuksissa. Seuraamme tilannetta aktiivisesti ja tiedotamme tilanteen muutoksista kotisivuillamme ja facebookissa.

Huhtikuun alussa tiedotetaan toiminnan jatkumisesta

Tervetuloa vertaistukiryhmiin!
Meiltä saat tärkeitä yhteystietoja ja hyviä neuvoja. Voimme auttaa toisiamme vaihtamalla kokemuksiamme. Sinun kokemuksesi voi auttaa toisia ja muut voivat auttaa sinua.
Ryhmät eivät kokoonnu kesä-, heinä ja elokuussa!

Fibromyalgia vertaistukiryhmä
kokoontuu kk. ensimmäinen maanantai klo 18.00. Aloitamme poikkeuksellisesti ma 20.1. Seuraavat kokoontumiset: 3.2., 2.3. ja 6.4.
Tietoa, tukea ja ystäviä.Yhteyshenkilö Merja-Riitta Tikkanen p. 050 3799355. Mikäli numero ei vastaa, jätä yhteyspyyntö tekstiviestitse.

Harvinaiset reumasairaudet vertaistukiryhmä
”Vertaistuki on parasta!” sanovat lääkäritkin. Tervetuloa harvinaisten vertaistuen piiriin to 9.1., 6.2., 5.3.Vieraana kalevalalainen jäsenkorjaaja Raija Hautamäki. 2.4. ja 7.5. klo 18.00
Yhteyshenkilöt Taina Kohvakka email taina.kohvakka@gmail.com
ja Tarja Räihä email tarjaraiha@hotmail.fi tai puh. 040 412 9120

Kirjallisuusryhmä kokoontuu ma klo 18.00. 13.1., 10.2., 9.3.  ja 11.5.  Poikkeuksellisesti ti 7.4. Jos olet kiinnostunut kirjallisuudesta, ryhmään mahtuu.
Tule rohkeasti mukaan. Yhteyshenkilö Laila Salmi p. 044 273 5655.

Kätevät Kädet käsityöryhmä
kokoontuu torstaisin klo 10.00 alk. 9.1. Ryhmä valmistaa myyntiin käsitöitä yhdistyksen tarvikkeista ja huolehtii töiden esillepanosta ja myynnistä.
Uudet ihmiset ideoineen ovat lämpimästi tervetulleita.
Yhteyshenkilö Ulla Hirvonen p. 040 5432688

Miestenillat
klo 18.00.
ti 14.1., 11.2., 10.3., 14.4. ja 12.5.  Pelataan erilaisia pelejä, pientä aivojumppaa, keskustellaan ja kahvitellaan miesten kesken. Suunnitellaan yhdessä jokin uusi tutustumiskohde. Tervetuloa rohkeasti mukaan!  Yhteyshenkilö Esko Lindstedt p. 040 556 2046.

Maanantai-Ladyt
kokoontuu joka toinen maanantai parillisilla viikoilla klo 12.00. Kerho alkaa poikkeuksellisesti ma 13.1., seuraava kokoontuminen 20.1.  Nautimme mukavista hetkistä kahvikupposen ääressä ja laulun merkeissä. Välillä on pientä aivojumppaa tietokilpailujen ja leikkien muodossa. Yllätysvierailijat tuovat myös vaihtelua tapaamisiin. Yhteyshenkilö Pirkko Jokilampi p. 044 0565 452.

Reuma-vertaistukiryhmä
Sairastatko nivel-, selkäranka-, lihasreumaa, nivelpsoriasista, sjögreniä tai jotain muuta reumasairautta. Tule saamaan tietoa ja tapaamaan muita reumasairauksia sairastavia.
ma 27.1. klo 18.00
Facebook-videoluento (kyselytunti osa 1)Reumatologi Antti Puolitaival vastaa lähetettyihin kysymyksiin. Sisältää vastauksia myös nivelrikkoa koskeviin kysymyksiin.  Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.
Ma 24.2. klo 18.00 Mitkä ovat sinun keinosi selviytyä sairautesi kanssa? Tule kertomaan niistä myös muille, niitä tarvitaan. Jokaiselle vinkin tuojalle annetaan pieni lahja. ”Vertaistuki vahvistaa”
Ma 23.3. klo 18.00 Facebook-videoluento reumatologi Antti Puolitaival vastaa lähetettyihin kysymyksiin (kyselytunti osa 2)  Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.
Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688.

Nivelrikko ja osteoporoosi vertaistukiryhmä
Sairastatko nivelrikkoa tai osteoporoosia? Olisitko halukas tämän ryhmän vetäjäksi? Ota yhteyttä Helena Lindstedt p. 040 7429302

Lahden Lähimmäispalvelu on keskeyttänyt kaiken kerhotoiminnan toistaiseksi
Lahden Lähimmäispalvelu ry
järjestää monipuolista ryhmätoimintaa yhdistyksen tiloissa joka toinen tiistai parittomilla viikoilla.
klo 12.00 – 13.30 alk. 11.2.2020

Ryhmään ovat tervetulleita kaikki seniori-ikäiset.
Luvassa mukavaa yhdessäoloa, vaihtelevaa toimintaa ja vierailuja alueen kulttuurikohteissa. Toiminta järjestetään RAY:n tukeman KIINNI ELÄMÄSSÄ hankkeen puitteissa. Toiminta on maksutonta, kahvittelusta kerätään pieni maksu.
Lisätietoja projektikoordinaattori Jonna Piipponen-Karkulowski p. 050 431 9937. TULE MUKAAN!