TAPAHTUMAKALENTERI

Jäsenilloissa joissa kahvi- ym. tarjoilu,
kahvimaksu 2 €/hlö

ARVOSTATHAN VAPAAEHTOISTEN TEKEMÄÄ TYÖTÄ!

Tilaisuudet yhdistyksen tiloissa Vapaudenkatu 1 D, 2. krs.
ellei toisin mainita

TAMMIKUU

Naistenilta ke 22.1. klo 18.00 Hattuilta.
Tuo mukanasi hattu tai useampi ja kerro sen tarina. Paras hattu palkitaan. Pientä iltapalaa ja mukavaa yhdessäoloa.

Jäsenilta ma 27.1. klo 18.00 Facebook-videoluento (kyselytunti osa 1)Reumatologi Antti Puolitaival vastaa lähetettyihin kysymyksiin. Sisältää vastauksia myös nivelrikkoa koskeviin kysymyksiin.  Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

HELMIKUU

Markkinamyyjäiset ke 5.2. klo 9 - 14.
Hernekeittoa, leivonnaisia, käsitöitä, arpoja ja kirpputori.

Päiväkahvit sekä runoja ja musiikkia ke 12.2. klo 13.00
Runo- ja musiikkiesitys Talvi oli olevinaan kevät, Kokkonen & Launiemi duo.
Runoja valoista, pimeyksistä, tuokioista universumin liepeellä.
Runot ja lausunta Auli Kokkonen, sävellykset ja soitto Pekka Launiemi.

Jäsenilta ke 19.2. klo 18.00 Ilta uusille jäsenille. Jos olet liittynyt jäseneksi v. 2019 - 2020 tule tutustumaan yhdistyksen toimintaan ja vapaaehtoistoimijoihin.
Kahvitarjoilu.

Naistenilta ke 26.2. klo 18.00. Fysioterapeutti Paula Hämäläinen kertoo aiheesta; Hajuaistimme ja sen vaikutus jokapäiväiseen elämäämme. Pientä iltapalaa ja mukavaa yhdessäoloa.

MAALISKUU

Alaraajaluento ke 4.3. klo 17.30 - 19.00 Fysioterapeutti Mikko Poutiainen luennoi teemana jalkojen terveys, hyvinvointi ja hoito. Paikka: Wellamo-opisto Aikuiskoulutuskeskus, Kirkkokatu 16, Lahti.Toteutetaan yhteistyössä Wellamo-opiston kanssa.

Valtakunnallinen Keltaisen Nauhan päivä ke 18.3.2020

Yhdistyksen kevätkokous ke 18.3. klo 16.30, kahvitus alkaa klo 17.30 ja
klo 18.00 Päijät-Hämeen Allergia ja Astmayhdistyksestä allergianeuvoja Auli Haarala neuvoo ja vastaa allergioihin liittyviin kysymyksiin ja Arja Mesimäki kertoo yhdistyksen toiminnasta.

Jäsenilta ma 23.3. klo 18.00 Facebook-videoluento reumatologi Antti Puolitaival vastaa lähetettyihin kysymyksiin (kyselytunti osa 2)
Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

Naistenilta ke 25.3. klo 18.00 Naisten fysioterapia ja liikuntastudio Femeninasta fysioterapeutti Jenni Häkkä kertoo meille pääaiheena lantionpohjan terveyden ja lantiopohjan tuen tärkeydestä. Tarjolla pientä iltapalaa.

HUHTIKUU

Jäsenilta ke 15.4. klo 18.00 Aleksis Kiven elämän tarinastakertoo Pentti Hiltunen.

Naistenilta ke 22.4. klo 18.00 Lahden Liivikeskuksessa
Lanun aukio, Rautatienkatu 26. Illan aikana saadaan neuvoja esim. oikean liivikoon löytymisessä. Illan aikana 10 % alennus kaikista normaalihintaisista tuotteista (myös uimapuvut, alusasut ym.)
Suositellaan ennakkoilmoittautumista Helena p. 040 742 9306.

TOUKOKUU

Retki Tapanilan laavulle ke 13.5Lähdetään klo 11.00 toimiston edestä kimppakyydeillä Läntisen hautausmaan parkkipaikalle ja siitä kävellään laavulle. Voit mennä myös suoraan omaa reittiäsi. Omat eväät makkarat ym. mukaan.

Yhdistyksen kevätjuhla to 14.5. klo 13.00.
Pientä ohjelmaa, yhteislaulua ja kahvitarjoilu.

MUUT TAPAHTUMAT 2020

MIESTENILLAT

Miestenillat
klo 18.00.
ti 14.1., 11.2., 10.3., 14.4. ja 12.5.  Pelataan erilaisia pelejä, pientä aivojumppaa, keskustellaan ja kahvitellaan miesten kesken. Suunnitellaan yhdessä jokin uusi tutustumiskohde. Tervetuloa rohkeasti mukaan!  Yhteyshenkilö Esko Lindstedt p. 040 556 2046.

YHTEISLAULUA ja päiväkahvit klo 14.00.  Lauletaan vanhoja iskelmiä vaihtuvin teemoin vuosikymmenten varrelta yhdessä Lahden Seudun Senioriopettajien kanssa.
maanantaisin 20.1., 17.2., 16.3. ja 20.4.
Vetäjänä Pirkko Jokilampi ja säestäjänä Hanna Viitanen.
Olet tervetullut mukaan vaikka vain kuuntelemaan.

MATKAILLAT

Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja. Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti lehden järjestöpalstaa. Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com

MYYJÄISET JA KIRPPUTORI

Markkinapäivinä 5.2., 4.3., 1.4., 6.5. ja 5.8. klo 9 - 14. yhdistyksen tiloissa.
Voit syödä keittoa ja juoda kahvit paikan päällä sekä nauttia myyjäistunnelmasta. Osta keittoa ja leivonnaisia myös kotiin vietäväksi. Arpajaiset ja kirpputori sekä runsas valikoima myytäviä käsitöitä.
Myyjäisten, arpajaisten ja kirpputorin tuotolla saamme varoja yhdistyksen toimintaan. Kaikki lahjoitukset ovat tervetulleita arpajaisvoitoiksi tai myyntiin. Otamme vastaan hyväkuntoisia, ehjiä ja puhtaita kirpputoritavaroita, ei kenkiä.