TAPAHTUMAKALENTERI

Jäsenilloissa joissa kahvi- ym. tarjoilu,
kahvimaksu 2 €/hlö

ARVOSTATHAN VAPAAEHTOISTEN TEKEMÄÄ TYÖTÄ!

Tilaisuudet yhdistyksen tiloissa Vapaudenkatu 1 D, 2. krs.
ellei toisin mainita

SYYSKUU

Sieninäyttely ke 4.9. klo 9.00 – 14.00 myyjäisten yhteydessä.
Tule tutustumaan ja tunnistamaan sieniä. Martoista sienineuvoja paikalla. PERUTTU, koska sieniä ei metsistä löydy

Potilasjärjestöt tutuksi tapahtuma ma 16.9. klo 11.00 – 15.30 Päijät-Hämeen keskussairaalan aulassa. Yhdistys mukana tapahtumassa.

Jäsenilta ma 23.9. klo 18.00 Facebook-kyselytunti Reumatologi Antti Puolitaival vastaa lähetettyihin kysymyksiin. Sisältää vastauksia myös nivelrikkoa koskeviin kysymyksiin. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

Naistenilta ke 25.9. klo 18.00 Syvärentouttava sointukylpy, vetämässä asahiohjaaja Liisa Stenstrand. Sointukylpy puhdistaa mielen ja syvärentouttaa kehon soivien maljojen, gongien ja symbaalien harmonisten äänten aalloilla.  Makoilet mukavasti ja annat erityisten äänimaljojen harmonisten sointujen huuhdella kehoasi, mieltäsi ja sieluasi. Sointukylpy on vanha menetelmä, joka ennaltaehkäisee mm. stressioireita, lisää tasapainoisuutta ja hyvinvointia. Ota mukaan pieni tyyny, kevyt peitto, villasukat ja laita mukava rento vaatetus. Alustat on, mutta jos sinulla on oma tuo mukanasi. Kesto n. 45 min. Rentoutuksen jälkeen pientä iltapalaa ja keskustelua tuntemuksista. Mukaan mahtuu n. 20. Varaa paikkasi ilmoittautumalla toimistolle. p. 03 782 7084. Ryhmä jatkuu kts. liikunta

LOKAKUU
Reumaviikko 6. – 12.10.2019 Maailman reumapäivä 12.10.2019

Konsertti ja päiväkahvit ke 9.10. klo 13.00 Hyvät Herrat mieskuoro esittää musiikkia ajalta jolloin iskelmä oli nuorta esim. ”Sua lemmin, Kerran ainoastaan ym”. Lopuksi nautitaan päiväkahvit.

Suomen Reumaliiton Aluetoimikunta II järjestää Reumaviikolla Hyvinkäällä
to 10.10.2019 klo 13.00 – 16.00 aluetapahtuman. (Hyvinkään sairaalan luentosali)
Ohjelma:
Hyvinkään Työväen mieskuoron esitys
Reumatologi Timo Väliviita luennoi aiheesta harvinaiset reumasairaudet
Päiväkahvit ja suolainen piirakka
Reumahoitajan ja Sopen edustajan puheenvuorot
Taikuri Miika Pelkonen esiintyy
Jos kiinnostuit soita Helenalle p. 040 742 9302

Jäsenilta ke 16.10. klo 18.00 Biopankki, mikä se on ja miten sinä voit olla osana tiedettä. Marjo Soini, CRA Tutkimuskoordinaattori Helsingin Biopankki ja PHHYKY.

Naistenilta ke 23.10. klo 18.00 Tutustutaan apteekkikosmetiikkaan. Kosmetologi Suvi Tukiainen Kivimaan apteekista. Pientä iltapalaa ja mukavaa yhdessäoloa.

Jäsenilta ma 28.10. klo 18.00 Facebook-luento reumatologi Antti Puolitaival  aiheena nivelreuman liitännäissairaudet.  Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

MARRASKUU

Yhdistyksen vuosikokous ke 20.11. klo 16.45, kahvitus alkaa klo 17.30 ja klo 18.00 Mielen hyvinvoinnin lääkkeeksi musiikkia meille esittää opettajat
Laulu: Mikko Ruokosalmi, viulu: Merja Mutru, piano: Arja Häkkä.

Jäsenilta ma 25.11. klo 18.00 Facebook-luento reumatologi Antti Puolitaival aiheena reumasairaudet ja lääkitys. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

Naistenilta ke 27.11. klo 18.00 Pikkujoulujen merkeissä lauletaan joululauluja, säestää Hanna Viitanen. Glögiä ja pientä syötävää. Jos sinulta löytyy jokin ohjelmaidea esim. runo, kiitos jo etukäteen.

JOULUKUU

Joulumyyjäiset la 14.12. yhdistyksen tiloissa klo 10.00 – 15.00.
Käsityömyyntiä, leivonnaisia, kahvia, riisipuuroa, rusinasoppaa ym.

Perinteinen joulujuhla ti 17.12. klo 13.00 Pientä ohjelmaa,puuroa, rusinasoppaa, pukki, torttukahvit ja arpajaiset.

MUUT TAPAHTUMAT SYKSY 2019

MIESTENILLAT
klo 18.00.
ti 10.9., 8.10. ,12.11. Retki eduskuntataloon, kts. matkat.  viimeinen kerta ti 10.12.
Pelataan erilaisia pelejä, pientä aivojumppaa, keskustellaan ja kahvitellaan miesten kesken. Suunnitellaan yhdessä jokin uusi tutustumiskohde. Tervetuloa rohkeasti mukaan!  Yhteyshenkilö Esko Lindstedt p. 040 556 2046.

YHTEISLAULUA ja päiväkahvit klo 14.00.  Lauletaan vanhoja iskelmiä vaihtuvin teemoin vuosikymmenten varrelta yhdessä Lahden Seudun Senioriopettajien kanssa.
ma 16.9., ma 21.10. ja ma 18.11.
Vetäjänä Pirkko Jokilampi ja säestäjänä Hanna Viitanen.
Olet tervetullut mukaan vaikka vain kuuntelemaan.

MATKAILLAT

Matkailta ti 3.9. klo 18.00 Budapest, Balatonfüred, Wienmatkalle lähtijöille jaetaan matkapaperit ja käytännön ohjeita esim. lentokentälle lähtöaika ym.
Ti 29.10. klo 18.00.
Muistellaan edellisen matkan antia. Suunnitellaan mahdollista  seuraavaa matkaa.  Tallinnan oopperaan 18. – 19.12. lähtijöille matkaohjelma.
Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja. Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti lehden järjestöpalstaa. Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com

MYYJÄISET JA KIRPPUTORI
Markkinapäivinä 7.8., 4.9., 2.10., 6.11., 4.12. klo 9 - 14. ja Joulumyyjäiset la 14.12. klo 10 – 15. yhdistyksen tiloissa.
Voit syödä keittoa ja juoda kahvit paikan päällä sekä nauttia myyjäistunnelmasta. Osta keittoa ja leivonnaisia myös kotiin vietäväksi. Arpajaiset ja kirpputori sekä runsas valikoima myytäviä käsitöitä.

Myyjäisten, arpajaisten ja kirpputorin tuotolla saamme varoja yhdistyksen toimintaan. Kaikki lahjoitukset ovat tervetulleita arpajaisvoitoiksi tai myyntiin. Otamme vastaan hyväkuntoisia, ehjiä ja puhtaita kirpputoritavaroita, ei kenkiä.