TAPAHTUMAKALENTERI

MARKKINAMYYJÄISET ke 7.10. klo 9 - 14 yhdistyksen tiloissa Vapaudenkatu 1 D, 2. krs.
Keittoa, leivonnaisia, käsitöitä, arpoja ja kirpputori.
TERVETULOA!
Huolehditaan hyvästä käsihygieniasta ja turvaväleistä.

Jäsenilloissa joissa kahvi- ym. tarjoilu,
kahvimaksu 2 €/hlö

ARVOSTATHAN VAPAAEHTOISTEN TEKEMÄÄ TYÖTÄ!

Tilaisuudet yhdistyksen tiloissa Vapaudenkatu 1 D, 2. krs.
ellei toisin mainita

SYYSKAUSI 2020 Omaa ja läheisten tartuntariskiä voi alentaa ensisijaisesti huolehtimalla hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.  Ethän tule tilaisuuksiin, jos tunnet itsesi sairaaksi!
Seuraamme tiiviisti THL pandemiamääräyksiä, mahdolliset muutokset ohjelmistossa
näkyy koti- ja facebook sivuillamme.

SYYSKUU

Jäsenilta ma 28.9. klo 18.00
Facebook-videoluento reumatologi Antti Puolitaival vastaa lähetettyihin kysymyksiin (kyselytunti osa 2)
Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

♦LOKAKUU

Reumaviikkoa vietetään 11.–17.10. Maailman Reumapäivä 12.10.2020

Kansainvälisenä vertaistuen päivänä järjestetään Potilasjärjestöt ja vertaistuki tutuksi-tapahtuma .Yhdistys mukana tapahtumassa. TAPAHTUMA siirretty verkkoon 15.10.2020.
Lisäohjeet osallistumisesta myöhemmin.

Jäsenilta ma 26.10. klo 18.00 Facebook-videoluento reumatologi Antti Puolitaival Mitä uutta reumasairauksissa ja niiden hoidossa. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa

Naistenilta ke 28.10. klo 18.00 Naisten fysioterapia ja liikuntastudio Femeninasta fysioterapeutti Jenni Häkkä kertoo meille pääaiheena lantionpohjan terveyden ja lantiopohjan tuen tärkeydestä. Tarjolla pientä iltapalaa.

AARREKARTTA –TYÖPAJA ke 11.11. klo 14.00 Kesto: n. 4 tuntia
Vetäjänämuotoilija, runoilija, suunnittelija, joogaohjaaja Auli Kokkonen.
Työpaja alkaa yhteisellä kevyellä joogahetkellä, jonka tarkoituksena on
asettua hetkeen ja rauhoittaa. Alkuharjoituksen jälkeen Auli opastaa päivän teemaan eli oman aarrekartanaskarteluun ja ryhdymme luomaan omia karttojamme. Tarkoituksena on kuulostella omia tuntemuksia ja mielenkiinnon kohteita, tavoitteita ja unelmia ja tuoda niitä näkyviksi. Askartelu on hauskaa ja voi tuoda esiin yllättäviäkin asioita. Mitään askartelukokemusta tai erityistä taiteellista otetta ei tarvita, jokainen tulee itsenään ja tekee oman karttansa.
Kartat tehdään leikkaamalla ja liimaamalla itseä kiehtovia kuvia ja
tekstejä/sanoja vanhoista aikakauslehdistä. Halutessaan voi myös piirtää,
maalata, kirjoittaa tai tuoda mukanaan jo aiemmin keräämiään leikkeitä.
Karttoja voi työstää itsekseen tai tehdä jutellen porukassa, jokaisen
tavalle löytyy tilaa. Karttoja ei käydä läpi, mutta halutessaan voi jokainen esitellä tuotostaan ryhmälle, jos haluaa. Auli opastaa tai auttaa ideoimaan työn kuluessa
tarvittaessa, jos tuntuu ettei homma lähde lentoon.
Auli tuo tarvittavia materiaaleja mukanaan, mutta omiakin vanhoja lehtiä voi
tuoda yhteiseen käyttöön.
Tarjolla pientä syötävää, kahvia ym. Osallistuminen on maksuton. Toteutetaan SRL/STEA:n toiminta-avustuksella. Ilmoittautuminen 4.11. mennessä toimistolle p. 03 782 7084

♦MARRASKUU

Yhdistyksen syyskokous ke 18.11. klo 16.45, kahvitus alkaa klo 17.30 ja
klo 18.00 luento Päijät-Hämeen Allergia ja Astmayhdistyksestä allergianeuvoja Auli Haarala neuvoo ja vastaa allergioihin liittyviin kysymyksiin ja Arja Mesimäki kertoo yhdistyksen toiminnasta.

Naistenilta ke 25.11. klo 18.00 Pikkujoulun merkeissä lauletaan joululauluja säestää Hanna Viitanen. Glögiä ja pientä syötävää. Jos sinulta löytyy jokin ohjelmaidea esim. runo kilpailu yms. saat palkinnon. Kiitos jo etukäteen.

Jäsenilta ma 30.11. klo 18.00 Facebook-videoluento reumatologi Antti Puolitaival Kyselytunti osa 3. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

♦JOULUKUU

Yleisöluento Liikettä lääkkeeksi ke 2.12. klo 17.00 – 18.30 Liikunnan tärkeys reumaa- ja muita tuki-ja liikuntaelinsairauksia sairastaville.
Luennoitsija Terhi Lahtinen Fysioterapeutti, kuntoutusohjaaja PHHYKY
Paikka: Wellamo-opisto Aikuiskoulutuskeskus, Kirkkokatu 16, Lahti.Toteutetaan yhteistyössä Lahden Reumayhdistyksen ja Wellamo-opiston kanssa.

Joulumyyjäiset 12.12. klo 10.00 – 15.00. Myytävänäkäsitöitä, leivonnaisia, kahvia, puuroa ja rusinasoppaa.

Yhdistyksen joulujuhla ke 16.12. klo 13.00. Pientä ohjelmaa, yhteislaulua, puuroa, rusinasoppaa, pukki, torttukahvit ja arpajaiset

MUUT TAPAHTUMAT

YHTEISLAULUA ja päiväkahvit klo 14.00.  Lauletaan vanhoja iskelmiä vaihtuvin teemoin vuosikymmenten varrelta yhdessä Lahden Seudun Senioriopettajien kanssa.
maanantaisin 21.9., 19.10., 16.11. Lauletaan joululauluja
Vetäjänä Pirkko Jokilampi ja säestäjänä Hanna Viitanen.
Olet tervetullut mukaan vaikka vain kuuntelemaan.

MATKAILLAT

Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja.
Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti lehden järjestöpalstaa. Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com

MYYJÄISET JA KIRPPUTORI

Markkinapäivinä 5.8., 2.9., 7.10., 4.11. ja 2.12. klo 9 - 14. ja joulumyyjäiset      la 12.12. klo 10 – 15. yhdistyksen tiloissa.
Voit syödä keittoa ja juoda kahvit paikan päällä sekä nauttia myyjäistunnelmasta. Osta keittoa ja leivonnaisia myös kotiin vietäväksi. Arpajaiset ja kirpputori sekä runsas valikoima myytäviä käsitöitä.
Myyjäisten, arpajaisten ja kirpputorin tuotolla saamme varoja yhdistyksen toimintaan. Kaikki lahjoitukset ovat tervetulleita arpajaisvoitoiksi tai myyntiin. Otamme vastaan hyväkuntoisia, ehjiä ja puhtaita kirpputoritavaroita, ei kenkiä.