TAPAHTUMAKALENTERI

Jäsenilloissa joissa kahvi- ym. tarjoilu,
kahvimaksu 2 €/hlö

ARVOSTATHAN VAPAAEHTOISTEN TEKEMÄÄ TYÖTÄ!

Tilaisuudet yhdistyksen tiloissa Vapaudenkatu 1 D, 2. krs. ellei toisin mainita

Reumaliiton toimintateema vuodelle 2021 on vapaaehtoisuus vahvistaa.

TAPAHTUMAKALENTERI 2021 kevät

♦HELMIKUU

Jäsenilta ke 22.2. klo 18.00 YouTube-videoluentokyselytunti 3 Reumatologi Antti Puolitaival.  Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

Naistenilta ke 24.2. klo 18.00.  Vieraana Fysioterapeutti Siru Orpana Lymfa ja Fysio. Pientä iltapalaa ja mukavaa yhdessäoloa.

♦MAALISKUU

Valtakunnallinen Keltaisen Nauhan päivä ke 17.3.2021

Yhdistyksen kevätkokous ke 17.3. klo 16.45, kahvitus alkaa klo 17.30 ja
klo 18.00 jatkot musiikin merkeissä.

Jäsenilta ma 22.3. klo 18.00 Asiaa kilpirauhasesta. Päijät-Hämeen Kilpirauhasyhdistyksestä Inga Nieminen.

Naistenilta ke 31.3. klo 18.00 Saamme vastauksen kysymykseen: Mikä on naisten pankki? Tarjolla pientä iltapalaa mukavassa seurassa.

♦HUHTIKUU

Jäsenilta ke 21.4. klo 18.00 Aleksis Kiven elämän tarinasta kertoo Pentti Hiltunen

Naistenilta ke 28.4. klo 18.00 Vierailijana Ekokosmetologi Teija Pilli ja Diplomiravintoterapeutti Tiina Känkänen. Teemana itsehoito ravinnolla ja luonnontuotteilla. Pientä iltapalaa ja mukavaa yhdessäoloa

♦TOUKOKUU

Yhdistyksen kevätjuhla ke 19.5. klo 13.00.
Pientä ohjelmaa, yhteislaulua ja kahvitarjoilu.

MUUT TAPAHTUMAT

YHTEISLAULUA ja päiväkahvit klo 14.00.  Lauletaan vanhoja iskelmiä vaihtuvin teemoin vuosikymmenten varrelta maanantaisin 25.1., 22.2., 29.3. ja 26.4.
Vetäjänä Pirkko Jokilampi ja säestäjänä Hanna Viitanen.
Olet tervetullut mukaan vaikka vain kuuntelemaan.

MATKAILLAT

Matkailloissa suunnitellaan ja toteutetaan ensisijaisesti kulttuurimatkoja.
Tule mukaan matkailtaan tai soita yhteyshenkilöille, vain siten varmistat matkalle pääsyn. Iltoja järjestetään tarpeen mukaan. Seuraa kotisivuja ja Uusi Lahti lehden järjestöpalstaa. Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 htlindstedt@gmail.com ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688 ullakhirvonen@gmail.com

MYYJÄISET JA KIRPPUTORI

Markkinapäivinä 3.2., 3.3., 7.4., 5.5. ja 4.8. klo 9 - 14. yhdistyksen tiloissa.
Voit syödä keittoa ja juoda kahvit paikan päällä sekä nauttia myyjäistunnelmasta. Osta keittoa ja leivonnaisia myös kotiin vietäväksi. Arpajaiset ja kirpputori sekä runsas valikoima myytäviä käsitöitä.
Myyjäisten, arpajaisten ja kirpputorin tuotolla saamme varoja yhdistyksen toimintaan. Kaikki lahjoitukset ovat tervetulleita arpajaisvoitoiksi tai myyntiin. Otamme vastaan hyväkuntoisia, ehjiä ja puhtaita kirpputoritavaroita, ei kenkiä.

MEENNEET TAPAHTUMAT 2020:

SYYSKUU

Jäsenilta ma 28.9. klo 18.00
 Facebook-videoluento reumatologi Antti Puolitaival vastaa lähetettyihin kysymyksiin (kyselytunti osa 2)
Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

♦LOKAKUU

Reumaviikkoa vietetään 11.–17.10. Maailman Reumapäivä 12.10.2020

12.10.2020 vietetään Maailman Reumapäivää. Lahden Reumayhdistyksen vapaaehtoistoimijat ovat tavattavissa PHKS OLKA-pisteellä klo 10.00 – 14.00.
Tervetuloa tutustumaan yhdistykseen toimintaan.

Kansainvälisen vertaistuen päivän kunniaksi järjestämme voimaa
vertaistuesta-verkkotapahtuman, jossa käsitellään vertaistuen merkitystä
hyvinvoinnille. Missä ja milloin: Teams-ohjelma 15.10. klo 17-18.30
Tapahtuman ohjelmassa:
- Maria Rautavan mielen ja kehon yhteistyö-luento
-Paneelikeskustelu teemalla voimavaroja vertaistuesta.
- OLKA-toiminnan esittely

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan vertaistuesta sekä mielen ja kehon
yhteistyöstä. Tapahtuma on suunnattu kaikille aiheesta kiinnostuneille
Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse olka@lahdenlink.fi<mailto:olka@lahdenlink.fi>
14.10. mennessä.

Jäsenilta ma 26.10. klo 18.00 Facebook-videoluento reumatologi Antti Puolitaival Mitä uutta reumasairauksissa ja niiden hoidossa. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa

Naistenilta ke 28.10. klo 18.00 Naisten fysioterapia ja liikuntastudio Femeninasta fysioterapeutti Jenni Häkkä kertoo meille pääaiheena lantionpohjan terveyden ja lantiopohjan tuen tärkeydestä. Tarjolla pientä iltapalaa.

♦MARRASKUU

AARREKARTTA –TYÖPAJA ke 11.11. klo 14.00 Kesto: n. 4 tuntia
Vetäjänämuotoilija, runoilija, suunnittelija, joogaohjaaja Auli Kokkonen.
Työpaja alkaa yhteisellä kevyellä joogahetkellä, jonka tarkoituksena on
asettua hetkeen ja rauhoittaa. Alkuharjoituksen jälkeen Auli opastaa päivän teemaan eli oman aarrekartanaskarteluun ja ryhdymme luomaan omia karttojamme. Tarkoituksena on kuulostella omia tuntemuksia ja mielenkiinnon kohteita, tavoitteita ja unelmia ja tuoda niitä näkyviksi. Askartelu on hauskaa ja voi tuoda esiin yllättäviäkin asioita. Mitään askartelukokemusta tai erityistä taiteellista otetta ei tarvita, jokainen tulee itsenään ja tekee oman karttansa.
Kartat tehdään leikkaamalla ja liimaamalla itseä kiehtovia kuvia ja
tekstejä/sanoja vanhoista aikakauslehdistä. Halutessaan voi myös piirtää,
maalata, kirjoittaa tai tuoda mukanaan jo aiemmin keräämiään leikkeitä.
Karttoja voi työstää itsekseen tai tehdä jutellen porukassa, jokaisen
tavalle löytyy tilaa. Karttoja ei käydä läpi, mutta halutessaan voi jokainen esitellä tuotostaan ryhmälle, jos haluaa. Auli opastaa tai auttaa ideoimaan työn kuluessa
tarvittaessa, jos tuntuu ettei homma lähde lentoon.
Auli tuo tarvittavia materiaaleja mukanaan, mutta omiakin vanhoja lehtiä voi
tuoda yhteiseen käyttöön.
Tarjolla pientä syötävää, kahvia ym. Osallistuminen on maksuton. Toteutetaan SRL/STEA:n toiminta-avustuksella. Ilmoittautuminen 4.11. mennessä toimistolle p. 03 782 708

Yhdistyksen syyskokous ke 18.11. klo 16.45, kahvitus alkaa klo 17.30 ja
klo 18.00 luento Päijät-Hämeen Allergia ja Astmayhdistyksestä allergianeuvoja Auli Haarala neuvoo ja vastaa allergioihin liittyviin kysymyksiin ja Arja Mesimäki kertoo yhdistyksen toiminnasta.