VERTAISTUKIRYHMÄT

Sinustako vapaaehtoinen?  Kaipaatko yhteisöllisyyttä ja tekemistä?
Tule mukaan Lahden Reumayhdistyksen iloiseen joukkoon,
yhdessä olemme enemmän!

Vapaaehtoisena voit olla mukana auttamassa erilaisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa, vertaisryhmänvetäjänä, liikuntavastaavana ym.
Onko sinulla jokin erityisosaaminen? Tule ja kerro mitä haluaisit tehdä.
Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan!

Pääset mukaan toimintaan myös liittymällä yhdistyksen jäseneksi:
Jäsenenä voit osallistua kaikkiin vertaistuki ja liikuntaryhmiin, tule mukaan!
Liity jäseneksi täyttämällä jäsenhakemus  (linkki avautuu klikkaamalla)

Tervetuloa vertaistukiryhmiin!

Meiltä saat tärkeitä yhteystietoja ja hyviä neuvoja. Voimme auttaa toisiamme vaihtamalla kokemuksiamme. Sinun kokemuksesi voi auttaa toisia ja muut voivat auttaa sinua.

FIBROMYALGIA vertaistukiryhmä
etsii uutta vetäjää! Ilmoita jos olisit kiinnostunut

REUMATROPPI II jo aikaisemmin ryhmässä mukana olleille jatkuu syyskaudella
keskiviikkoisin 12.10., 26.10., 9.11. ja 23.11 klo 14.00

KIRJALLISUUSRYHMÄ kokoontuu klo 17.30. ma 12.9., 10.10., 14.11., 12.12.  Jos olet kiinnostunut kirjallisuudesta, ryhmään mahtuu. Tule rohkeasti mukaan. Yhteyshenkilö Helena Lindstedt p. 040 7429302

KÄTEVÄT KÄDET  käsityöryhmä
kokoontuu torstaisin klo 10.00 Alk. 1.9.  Ei kokoonnu syyslomaviikolla.
Ryhmä valmistaa myyntiin käsitöitä yhdistyksen tarvikkeista ja huolehtii töiden esillepanosta ja myynnistä.
Uudet ihmiset ideoineen ovat lämpimästi tervetulleita.
Yhteyshenkilö Ulla Hirvonen p. 040 5432688

MIESTENILLAT
klo 18.00.
ti 13.9., poikkeus ke 12.10., 8.11., 13.12. Pelataan erilaisia pelejä, pientä aivojumppaa, keskustellaan ja kahvitellaan miesten kesken. Suunnitellaan yhdessä jokin uusi tutustumiskohde. Tervetuloa rohkeasti mukaan!
Yhteyshenkilö Osmo Mattila p. 0400 499404

MAANANTAI-LADYT
kokoontuu joka toinen maanantai parillisilla viikoilla klo 11.00.
Nautimme mukavista hetkistä kahvikupposen ääressä ja laulun merkeissä. Välillä on pientä aivojumppaa tietokilpailujen ja leikkien muodossa. Yllätysvierailijat tuovat myös vaihtelua tapaamisiin.
Yhteyshenkilö Hanna Viitanen p. 0400 812431hannaeriika.viitanen@gmail.com

NIVELRIKKO vertaistukiryhmä kokoontuu klo 17.00. ti 4.10. Videoluento fysiatrian erikoislääkäri Jukka-Pekka Kouri: Olkapäävaivat ja niiden hoito.
1.11. Fysioterapeutti Paula Hämäläinen kertoo nivelten toiminnasta
Vertaisryhmässä voit saada ystäviä, joiden kanssa pääset jakamaan kokemuksiasi elämästä nivelsairauden kanssa. Voit auttaa muita jaksamaan ja saada ryhmästä voimaa omaan arkeesi ja vinkkejä mahdollisimman hyvään arkeen nivelsairauden kanssa.

Yhteyshenkilö Ulla-Maija Hallantie p. 044 5280 508 ullamaija.hallantie@gmail.com

REUMA VERTAISTUKIRYHMÄ
Sairastatko nivel-, selkäranka-, lihasreumaa, nivelpsoriasista, sjögreniä tai jotain muuta reumasairautta. Tule saamaan tietoa ja tapaamaan muita reumasairauksia sairastavia.
ti 20.9. klo 17.00 Reumatroppi videoluento Painonhallinta ja nivelterveys. Luennoitsijana hormoni- ja aineenvaihduntasairauksien erikoislääkäri professori Pertti Mustajoki. Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

ti 18.10. klo 17.00 Reumatropin videoluento Psyykkiset voimavarat ja aktiivinen ikääntyminen. Luennoitsijana TtT erikoistutkija Sini Siltanen THL.
Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.

ti 15.11. PERUTTU klo 17.00 Reumatropin videoluento. Tasapaino ja liikkeenhallinta. Tehdään n. 30 min. ohjattu kotitreeni. Laita rennot vaatteet ja jumppatossut on hyvä olla mukana.Lopuksi keskustelua aiheesta kahvittelun lomassa.
Yhteyshenkilöt Helena Lindstedt p. 040 7429302 ja Ulla Hirvonen p. 040 5432688.

Lahden Lähimmäispalvelu ry järjestää monipuolista ryhmätoimintaa reumayhdistyksen tiloissa joka toinen tiistai parittomilla viikoilla. klo 12.00 – 13.30    alk. 13.9.
Ryhmään ovat tervetulleita kaikki seniori-ikäiset. Toiminta on maksutonta, kahvittelusta kerätään pieni maksu.
Lisätietoja Kaisu Keisala, projektikoordinaattori p. 050 431 9937
TULE MUKAAN