PÄRE LEHDEN PÄÄKIRJOITUS

Hyvät reumaystävät, Uusi vuosi – edessä uudet haasteet

Vuosi 2019 on jäänyt jo muistojen joukkoon. Nyt on aika muistella, tuliko tehtyä vuoden vaihteessa lupauksia ja päätöksiä, joita pitäisi nyt alkaa lunastella.

Yhdistyksen kevätkausi on jo käynnistynyt ja jälleen on monenlaista toimintaa, tapahtumaa ja retkiä tarjolla. Tarjonnan mahdollistaa hyvin pieni vapaaehtoisten joukko. Nämä ahkerat tekevät tätä työtä täydestä sydämestään jaksamisensa äärirajoilla. Halua tehdä ei puutu, mutta ikä alkaa tuntua jokaisella ja perussairauden lisäksi tulee monenlaista muuta remppaa.

Vastuu ja tunnollisuus painaa, kun varaihmisiä ei ole, jää itsestä huolehtiminen liian vähälle.

Sama koskee myös tätä puheenjohtajan paikkaa. Tämä vuosi on 15. tämän yhdistyksen vetäjänä. Aika olisi jo uusille ideoille ja ajatuksille. Nämä vuodet ovat antaneet paljon. Voin sanoa täydestä sydämestä, että päivääkään en vaihtaisi pois.

Reumaliiton ja samalla myös meidän toimintateema 2020 on vapaaehtoisuus. Yhdistyksemme vuoden lupaus on etsiä joukkoomme uusia vapaaehtoisia.
Hyvät jäsenet, haluatteko, että Lahden Reumayhdistys pysyy jatkossakin toimivana, vahvana yhdistyksenä? Ilman uutta lisävoimaa se ei ole mahdollista. Mieti olisiko juuri sinulla jotain annettavaa?
Ota yhteyttä, tule käymään ja tutustumaan mukavaan hyvän ilmapiirin omaavaan joukkoon. Myös keikkaluontoiset vapaaehtoisuudet esim. jokin ohjelmanumero, luento ym. on tervetullut apu. Mieti toimintateemaa ”vapaaehtoisuus vahvistaa”

Hyvä jäsen, vain aktiivisella osallistumisellasi hyödyt jäsenyydestäsi enemmän. Meiltä löydät tietoa, tukea, toimintaa ja virkistystä.
Toivon kaikille entisille ja uusille jäsenille hyvää ja toiminta vilkasta alkanutta vuotta.
Pidetään hyvää huolta itsestämme ja toisistamme.

Tapaamisiin

Helena Lindstedt