PÄRE LEHDEN PÄÄKIRJOITUS

Hyvät ystävät!

Kesä on pian kallistumassa kohti syksyä. Monen jo odottama toiminta käynnistyy ja on mukava tavata taas reumaystäviä.
Reumaliiton tämän vuoden toimintateema on mielen hyvinvointi. Yhdistyksemme koko vuoden toiminnassa on pyritty löytämään mielen hyvinvointia edistävää toimintaa. Kevätkaudella oli kaksi runotuokiota, toinen yhdistyksen tiloissa, toinen retken yhteydessä Asikkalan kirkossa. Kaksi retkeä, kummankin pääteemana luonto ja sen alkukesän kauneus, kummastakin retkestä tuli paljon sydäntä lämmittävää palautetta. Erityisesti Repoveden risteilystä tuli yllättävän paljon viestejä ja soittoja. Niistä tuli hyvin esiin, kuinka voimaannuttavana joku voi tällaisen retken kokea. En tätä retkeä suunnitellessa osannut ajatella, miten eri ihmiset asiat kokevat ja mitä se heille antaa. Kiitos kaikille mukana näillä ja muillakin retkillä olleille.

Syyskaudella jatketaan musiikkipitoisilla ohjelmilla. Hyvät Herrat mieskuoro esittää musiikkia ajalta, jolloin iskelmä oli nuorta. Nämä herrat ja vielä päiväkahvit vasta leivotun pullan kanssa, saavat varmasti mielen piristymään. Vuosikokouksen jälkeen musikaaliset opettajat, ja moneen muuhun tilaisuuteen on lisätty musiikkia ja laulua.
Pilotti kokeiluna syvärentouttava sointukylpy. Sinun ei itse tarvitse tehdä muuta kuin makoilet alustalla ja rentoudut. Kannattaa tulla kokeilemaan ja tämä ei edes maksa mitään. Lue Päre-lehtinen ja laita heti kalenteriin sinua kiinnostavat ohjelmat ja lähde mieltä piristämään.

Maassamme on nyt uusi hallitus ja hallitusohjelma. Reumaliitto ajoi reuma- ja tules sairaiden asiaa hallitusohjelmaan monella saralla, tärkeissä kysymyksissä muun muassa sairastamisen kustannukset, hoitopolku ja järjestötoiminnan edellytykset. ”Vaikka emme kaikkea haluamaamme saaneetkaan, voimme monilta osin olla tyytyväisiä” toteaa blogissaan Miranna Seppälä-Saikkonen reumaliiton sosiaali– ja terveyspolitiikan asiantuntija.

Lämpimät kiitokset Pieni Ele keräyksessä mukana olleille. Yhdessä saimme aikaan hyvän tuloksen. Lämpimät kiitokset myös kaikille yhdistyksen toimintaa tukeneille. Pienikin tuki, on se missä muodossa hyvänsä on yhdistyksen toiminnan jatkuvuuden kannalta arvokasta.

Toiminnallista mukavaa syyskautta ja muistetaan pitää huolta mielemme hyvinvoinnista!

Tapaamisiin

Helena Lindstedt